BMWHELP - Forum dla Profi BMW

E60 535xi LCI 2007

Zaczęty przez damascus7, Listopad 15, 2015, 14:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

damascus7

Jest to moje wymarzone, długo poszukiwane BMW. Autko było dość często serwisowane w autoryzowanych stacjach na terenie całego kraju, przez co ma udokumentowany przebieg i historię. Generalnie było w miarę zadbane, stos faktur z BMW to jednak nie wszystko, więc po zakupie zostało mechanicznie i wizualnie dopieszczone, co wymagało mimo wszystko naprawdę sporej ilości poświęconego czasu. Co ciekawe zostało wyprodukowane w 2007, ale oficjalnie jeździ jako 2008, gdyż w tym roku zostało zarejestrowane po raz pierwszy.
Ponadto oprócz sprawami kosmetycznymi (czyszczenie, odkurzanie, impregnacja itp.) i mechaniczno-eksploatacyjnymi (poprawienie ułożenia przecierających się wszelkich przewodów, oczyszczenie i smarowanie prowadnic klocków,tłoczków, nowe szczęki+regulacja ręcznego, wszelkie oleje i płyny, filtry, klima+odgrzybienie, nowe opony lato/zima, odnowienie powłoki lakierniczej felg zimowych itp.) zająłem się sprawami elektronicznymi.
Całe auto zostało zaktualizowane do najnowszej wersji ISTA/P. Następnie trzeba było kodować wszystkie sterowniki z US na ECE (poprzednik jeździł cały czas na falach US w radio), a także wymienić przełącznik świateł (na taki z tylnym przeciwmgielnym) wraz z dorobieniem wiązki z włącznika do modułu świateł- voil? działają tylne przeciwmgielne! Lampy przód/tył oczywiście ECE :twisted:

W planach jest czyszczenie zaworów i dolotu, dołożenie tłumika MGMotorsport oraz dużego intercoolera,a na koniec tuning elektroniczny. Może kiedyś zewn. M-pakiet. No chyba, że prędzej zawita F10 ;)

Na żywo tak nie przeszkadza brak m-pakietu.

Type code: NV93
   Model: 535XI (USA)
   E-F-R series: E60 LCI (LifeCycleImpulse)
   Series: 5
   Type: LIM
   Steering: LL
   Doors: 4
   Engine: N54
   Displacement: 3.00
   Power: 225 (306 hp)
   Drive: ALLR
   Transmission: AUT
   Paint code: 668 - SCHWARZ 2
   Upholstery code: LCNG - LEDER DAKOTA/NAT
   Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się: 2007-06-19

S1CA   SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
S2VB   Tyre pressure control (TPC)
S6UH   Traffic Information
S8SP   Control unit COP
S9AA   Outer skin protection
S203   4-wheel drive
S205   Automatic transmission
S248   Steering wheel heater
S255   Sports leather steering wheel
S300   Emergency spare wheel
S302   Alarm system
S319   Integrated universal remote control
S322   Comfort access
S339   Shadow-Line
S354   Green windscreen, green shade band
S403   Glass roof, electrical
S415   Sun-blind, rear
S416   Roller sun visor, rear lateral
S430   Interior/outside mirror with auto dip
S431   Interior rear-view mirror with auto dip
S438   Fine wood trim
S441   Smoker package
S442   Drink holder
S456   Comfort seat with memory
S473   Armrest front
S494   Seat heating driver/passenger
S502   Headlight cleaning system
S508   Park Distance Control (PDC)
S522   Xenon Light
S524   Adaptive Headlights
S534   Automatic air conditioning
S544   Cruise control with brake function
S563   Light package
S591   BMW LA wheel, star spoke 124
S609   Navigation system, Professional
S620   Voice control
S639   Preparation f mobile phone cpl. USA/CDN
S645   BMW US Radio
S655   Satellite tuner
S677   HiFi system Professional DSP
S694   Provisions for BMW 6 CD changer
S697   Area-Code 1 for DVD
S818   Battery master switch
S823   Hot-climate version
S845   Acoustic fasten seat belt reminder
S850   Additional Export tank filling
S853   Language version, English
S876   Radio frequency 315 MHz
S925   Dispatch protection pack
S992   Control of number-plate attachment


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Tutaj na zimówkach, podczas programowania i aktualizacji ISTA/P.
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


W planach jest czyszczenie zaworów i dolotu, dołożenie tłumika MGMotorsport oraz dużego intercoolera,a na koniec tuning elektroniczny. Chociaż mocy generalnie nie brakuje więc się nie spieszy :)
  •  

Alex

FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

waco_o2

W końcu  ktoś rzuca zdjęcia do galerii :)
  •  

damascus7

#3
Żeby nie było,że nic się nie dzieje...zabrałem się wreszcie za jedną z bolączek silników z bezpośrednim wtryskiem, czyli nagar osiadający na zaworach ssących i w dolocie. Mam przebieg ok. 180tys. km. Nie ma tragedii w porównaniu do tego czego oczekiwałem przy tym przebiegu-nie mam też informacji czy ktoś już to czyścił wcześniej. Metoda ręczna, czyli zestaw szczotek na śrubokręcie, nitro, nożyk, śrubokręty...wyszło nieźle, a afekty mnie samego zaskoczyły.

Po zdjęciu kolektora, co było wcale nie łatwe w porównaniu do diesli  ;P
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Przed:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


W trakcie czyszczenia (mniej więcej w połowie):
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Po zabiegu:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Mój sprzęt:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Polecam zabieg każdemu, kto ma auto z wtryskiem bezpośrednim (nie tylko BMW) !
  •  

damascus7

#4
Pogoda nastraja pozytywnie, więc zrobiłem mała wiosenną sesję...

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się

Tu widać europejski przełącznik świateł, bo wcześniej miałem gorszej jakości zdjęcia (na allegro mało które BMW z Ameryki ma światło tylne przeciwmgielne, zgodnie z europejskimi wymogami i nie wiadomo jak przechodzą przeglądy)
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się

Jakiś czas temu zagościło też polskie menu z lektorem. Na zdjęciu także nowy panel klimatyzacji ze stopniami Celsjusza:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
  •  

waco_o2

Jeszcze tylko m pakietu do szczęścia brakuje  :D
  •  

M3L3R

Cos tam dzialasz jeszcze w temacie auta, czy tylko cieszysz sie z jazdy? Nic o mocy nie napisales, jakas mapa moze? Od czego tak dolot i zawory sa brudne? Jak mozna temu zapobiegac, czestsze wymiany filtra?
  •  

damascus7

#7
Nic z mocą nie działam, bo mieszkam w takim rejonie że to i tak w zupełności wystarcza, bo mamy w okolicy przebudowy sieci dróg i duże korki, generalnie się jeździ 70 km/h z reguły i nawet nie da się wyprzedzać takie natężenie ruchu, a na autostradzie to mało które auto podskoczy... Także cieszę się jazdą.
Aktualnie jestem w trakcie planowania małego modu i wkrótce i to opiszę.
Jest to silnik z wtryskiem bezpośrednim i jest to w zupełności normalne bo paliwo jest dostarczane bezpośrednio do cylindrów i nie miesza się z powietrzem tworząc mieszankę jakby czyszczącą kolektor ssący(jak to w silnikach z wtryskiem pośrednim). Jest tak w każdym aucie co ma wtrysk bezpośredni,czy to Audi Q7, A6, A8, RS4 z silnikiem FSI, VW Golf/Touran, Passat z FSI, Porsche Cayenne itd i nie ma na to rady, tak to po prostu funkcjonuje i w każdym aucie z wtryskiem bezpośrednim niezależnie od marki powinno się czyścić nagar po około 60-80 tys km, bo zwyczajnie auto traci moc, może nierówno pracować, sypać błędami itp. Niektórzy producenci poszli jednak po rozum do głowy i zaczęli w kolektorze dawać dodatkowy wtryskiwacz który ma za zadanie wymywać te osady jak w klasycznych jednostkach, jest tak chyba w niektórych nowych konstrukcjach japońskich.
  •  

damascus7

Zamontowałem niedawno oryginalne LEDy pochodzące z BMW 2' F45 z końcówki 2014r. od tablicy rejestracyjnej, bo miałem dość tych niby i porządnych jakościowo żaróweczek z rezystorami co krótko trzymają, mrugają albo zbyt mocno świecą, że można przy tym książkę czytać.

Lampki LED OEM pasujące w innych modelach BMW niestety nie pasują do E60 z powodu innych wtyczek. Jest to jednak dość proste do obejścia i w każdej chwili możemy powrócić do oryginalnych żółtych. Małe DIY:

Lista modeli od których pasują lampki:
1' E88 ? 11/2006 ? 10/2013
1' E82 ? 11/2006 ? 10/2013
1' E82 eDrive ? 07/2010 ? 06/2012
2' F22 ? 10/2012 ?
2' F23 ? 03/2014 ?
2' F45 Active Tourer ? 11/2013 ?
3' E90 ? 02/2004 ? 09/2008
3' E90 LCI ? 07/2007 ? 12/2011
3' E91 ? 02/2004 ? 08/2008
3' E91 LCI ? 07/2007 ? 05/2012
3' E92 ? 05/2005 ? 02/2010
3' E92 LCI ? 11/2008 ? 06/2013
3' E93 ? 09/2005 ? 02/2010
3' E93 LCI ? 11/2008 ? 10/2013
3' F30 ? 02/2011 ? 07/2015
3' F80 M3 ? 04/2012 ? 06/2015
3' F30 LCI ? 09/2014 ?
3' F80 M3 LCI ? 01/2015 ?
3' F31 ? 07/2011 ? 07/2015
3' F34 GT ? 07/2012 ?
4' F32 ? 11/2012 ?
4' F33 ? 03/2013 ?
4' F83 M4 ? 06/2013 ?
4' F36 ? 07/2013 ?
5' F10 ? 01/2009 ?
5' F10 LCI ? 08/2012 ?
5' F11 ? 01/2009 ? 06/2013
5' F11 LCI ? 08/2012 ?
X1 E84 ? 09/2008 ? 06/2015
X3 F25 ? 06/2009 ?
X4 F26 ? 05/2013 ?
X5 E70 LCI ? 04/2009 ? 06/2013
X5 F15 ? 08/2012 ?
X5 M F85 ? 04/2013 ?
X6 E71 ? 01/2007 ? 06/2014
X6 E72 Hyb ? 10/2008 ? 10/2011
X6 F16 ? 09/2013 ?
X6 M F86 ? 10/2013 ?

Części:
- 2x 63267193293 - są to nasze lampki
- 4x 61130005197
- 4x 61130007452
- 2x 61136925634
- kilkanaście cm koszulek termokurczliwych
- cyna i lutownica

Można kupić również lampki używane z już uciętymi kablami i wtyczką niebieską wchodzącą bezpośrednio w lampkę,w ten sposób zaoszczędzimy trochę pieniędzy. W takim wypadku dokupujemy jedynie 4x kable 61130007452.

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Przycinamy przewody na jednakową długość (mogą być dość krótkie ok 4 cm):

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Lutujemy ze sobą poszczególne końce:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Zakładamy koszulki termokurczliwe:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Wkładamy piny do kostki i zatrzaskujemy zamknięcie:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Wtyczki pasują idealnie:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Montaż:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się


Na koniec warto pobawić się NCS Expertem by pozbyć się błędów:
Kodujemy moduł LM i zmieniamy następujące wpisy:
KALTUEBERWACHUNG_KZL_L

KALTUEBERWACHUNG_KZL_R

WARMUEBERWACHUNG_KZL_L

WARMUEBERWACHUNG_KZL_R

Wszystkie zmieniamy na nicht_aktiv i to wszystko- gotowe!

Efekt:

Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
  •  

damascus7

Autko zostało sprzedane. Mam nadzieję, że obecny właściciel będzie podobnie jak ja bardzo zadowolony i auto jeszcze długo posłuży.
  •