Witam. Napisałem podstawową instrukcję ISTA D może komuś się przyda, miło by było kiedyś ją bardziej rozbudować ;)
1.Robimy identyfikacje samochodu
-Operations
-Read Out Vehicle Data
-Complete Identification
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
2. Po zrobionym teście (Complete Identification) mamy w zakładkach :
-Control unit tree (schemat modułów)
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
-Control unit list (klikamy na tą listę, mamy tu spis naszych modułów (sterowników))
3. wybieramy któryś z listy np.:
-DME (zaznaczamy)
W dolnym lewym rogu mamy:
-Call up ECU functions (klikamy po zaznaczonym wcześniej DME lub innego wybranego sterownika)
4. pojawia się lista funkcji do sprawdzenia w DME takie jak Ciśnienie doładowania, masa powietrza, obroty silnika, napięcie na zaciskach, wtryski itp.
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
wybieramy te które chcemy sprawdzić po wybraniu możemy jedną wartość lub kilka na raz
-READ STATUS (podgląd wartości i tak za każdym razem )
na moim przykładzie Air mass :
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
Miłej zabawy ;)Liczę, że instrukcja się z biegiem czasu rozrośnie :)
Popieram!!!! Na reszcie ktoś nie tylko mówi, ale robi)))
Ze swojej strony dodam info jak zmienić jeżyk menu na polski:
Dla tych kto posiada ISPI NEXT idziemy do folderu: C:\Program Files\BMW\ISPI\TRIC\ISTA\SQLiteDBs\
Tam mamy pliki baz danych. Nas interesują z końcówkami ENGB (angielski) lub DEDE (niemeicki):
Żeby mieć polskie menu, a resztę po angielsku zmieniamy tylko ENGB na PLPL czyli:
streamdataprimitive_ENGB.sqlite zmieniamy na streamdataprimitive_PLPL.sqlite
xmlvalueprimitive_ENGB.sqlite zmieniamy na xmlvalueprimitive_PLPL.sqlite
lub resztę po niemiecki kto jak woli)):
streamdataprimitive_DEDE.sqlite zmieniamy na streamdataprimitive_PLPL.sqlite
xmlvalueprimitive_DEDE.sqlite zmieniamy na xmlvalueprimitive_PLPL.sqlite
Wchodzimy do ustawień programu i zmieniamy język na polski. Z powodu braku baz polskich mamy tylko menu po polsku.
Trzeba poprosić waco_o2 żeby zdjęcia na nasz forum dodał.
Dodam, nie aktywowałem konta na czas i wszystko poszło w... :/
Kasowanie Inspekcji :
1.Robimy identyfikacje samochodu
-Operations
-Read Out Vehicle Data
-Complete Identification
2. Klikamy w : Vehicle management dalej w Service function
- z funkcji serwisowych które nam się pokazały klikamy w : Maintenance and .....
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
pokażą nam się kolejne funkcje:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
- z nich klikamy w CBS reset
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
- Dalej wybieramy interesującą nas opcję do skasowania
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://iv.pl/)
Witam mam problem z rheingoldem w jaki sposób zmniejszyć ekran programu mam zainstalowane na 13 calowym laptopie rozdzielczośc 1366x768 górne okno jest ok ale nie mam wcale dołu
Tutaj opisali jak zmienić rozdzielczość http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=236657&start=120 (http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=236657&start=120)
Czy ta wersja posiada schematy elektryczne? Jakoś żadnego w niej nie widzę, co prawda robię to bez podłączania autka, ale wg mnie powinny być. Po wpisaniu vinu wyszukuję co chcę, ale schematów brak.
Witam co to może być za błąd w DSC 005F1E 5f1e variantencodierung anhaenger schlinger logik ueber bład w Rheingoldzie nie wiem jak ma działać to dsc ale tak jakby wcale nie działało obróciło mi samochód na sniegu nie wiem czy tak powinno być
)://
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Witam co to może być za błąd w DSC 005F1E 5f1e variantencodierung anhaenger schlinger logik ueber bład w Rheingoldzie nie wiem jak ma działać to dsc ale tak jakby wcale nie działało obróciło mi samochód na sniegu nie wiem czy tak powinno być
A po angielsku co jest napisane, bo po niemiecku nie rozumiem))
trzeba uwazac bo po przestawieniu na polski potrafia czasem sie tylko wyswietlic puste okna...
zmienilem na angielski spowrotem bo wiecej problemow z tym polskim niz pozytku a z angielskim sobie poradze. ;)
robilem diagnostyke w weekend to wszystko wyglada ok poza jakimis dwoma czujnikami...
ktorys wydechowy i cos tam jeszcze (nie wiem czy nie antena w zderzaku comfort access).
gdzies klikalem glebiej i mi wyskoczylo konkretne info ze to antena w zderzaku ale pozniej nie moglem juz tego znalezc gdzie to sie pojawilo.
fajnie ze wyswietla sie krok po kroku jak dana rzecz naprawic 8)
czy te wszystkie naprawy itp ktore ISTA niby zapisuje to rozumiem dotyczy tylko online co ASO prowadzi, prawda?
zmieniac nazwe bazy danych tylko można w wersji rheingold od 3.41 do 3.44
już w wersji 3.45 do 3.51 po zmianie bazy danych na PLPL pokazuje błędy przy uruchomieniu i braki w diagnostyce puste okienka
jak ktoś chce miec polski to tylko wersja
3.52.12 do tej wersji są polskie pliki wypakujemy za pomocą 7-zip
przed instalacją usuwamy całą poprzednia instalacje rheingolda typu odinstaluj
ściągamy wersje gotowca rheingold 3.52.30 lub 3.52.16 i baze 3.52.12 do sqlitedbs
rheingold cleaner , restart komputera , uruchamiamy iste i wklejamy licencje z pliku tam znajdującego
Drobna poprawka. Jeśli macie już RG w wersji 3.52 to wystarczy dodać pliki z bazami PL do foldera z bazami. Ponowna instalacja nie konieczna. Bazy nie mają polskiego tylko menu.
w tej wersji native to dziala?
W jakiej??? TEJ?? Działa w każdej wersji 3.52.
aj sorki... pomyslalem ze to dzial z udostepniona ISTA D (3.51).
macie w takim razie link na 3.52 bez instalacji?
Na razie tylko w dziale płatnym, ale nie długo pojawi się tu, bo mam nową wersję)
ok, a jest moze ispi w wersji bez instalacji? bo rozumiem ze ispi samo aktualizuje wersje zarowno ISTA P jak i D?
ale nowsza ista+
ISTA/P i ISTA/D są oddzielnie aktualizowane. Każdy program ma swój .msi
Są wersję bez instalacji.
Witam,
gdzieś słyszałem, że ista jest w stanie sprawdzić "kompatybilność" zainstalowanych wersji oprogramowania sterowników. Czy może ktoś podrzuć ścieżkę jak do tego dojść?
Mam problem ze skrzynią automatyczną. Szarpie nie przyjemnie przy zmianach - w szczególności przy schodzeniu w dół. Skrzynia rozebrana i okazało się że ideał.
W wersji demo PaSoft pokazuje zupełnie inne przebiegi w LCM, DDE i skrzyni. Stąd przypuszczenie, że ktoś coś ostro majstrował i przekładał. Chciałbym sprawdzić czy software jest ok.
Wskazania przepływki, wstrysków, przepustnicy i czujnika położenia pedału gazu wg. mnie wydają się ok.
Ewentualnie jak sprawdzić jaka wersja oprogramowania jest zainstalowana w module a jaka jest dostępna najświeższa?
Z góry dzięki za pomoc
KOMPATYBILNOŚĆ? :scratch_one-s_head:
w INPA szukaj USER INFORMATION FIELD przy tescie ogolnym.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięgdzieś słyszałem, że ista jest w stanie sprawdzić "kompatybilność" zainstalowanych wersji oprogramowania sterowników.
Myśle że mylisz pojęcia. Przy odpaleniu ISTA-
P nie RG sprawdza zainstalowane sterowniki i ewentualnie pokazuję jaki sterownik nie pasuję wg programu do tego auta, ale program sprawdza wg swoich kryteriów i nie zawsze tak jest. Np przy nieprawidłowym doposażeniu w jakiś sterownik (załózmy nowszy) program będzie pokazywał że ten sterownik jest do wymiany, bo nie pasuję wg nr do tego auta, ale sterownik przy takim komunikacie może działać sprawnie.
Oczywiście że taka metoda też ma swoję zalety, bo szybko możesz sprawdzić co było grzebane w aucie))
Szarpać skrynia może nie tylko jak jest coś ze sterownikiem EGS, ale równiesz DDE. Jeśli soft w tych sterownikach różni się to też może być taki efekt.
Jeśli zakładasz że w aucie było grzebane weź porównaj nr części sterowników EGS i DDE z ETK. Jeśli tę sterowniki pasują do auta to dalej walcz z softem, bo może się okazać że sterownik skrzyni nie pasuję do twojej skrzyni i działa tylko nie prawidłowo (miałem taki samochód) i aktualizacja softu nic nie da..
Sprawdzić możesz dostępność nowego softu przez WinKFP lub ISTA-P jak masz wszystko fabryczne (lub prawidłowo zainstalowane).
Tak właśnie o to mi chodziło:) trochę mi sie nie widzi ściąganie 50GB i konfiguracja ISTA-P tylko po to żeby sprawdzić ta kompatybilnosc. Sterownik skrzyni jest osobno czy zintegrowany z mechatronikiem? Jeżeli osobno to gdzie sie znajduje? Oczywiście chodzi o X3 3.0d E83 LCI.
A teraz pytanie za 100 punktów:) brać sie sam za aktualizacji WInKFP czy lepiej zostawić to komuś z "doświadczeniem"? Dużo rzeczy może pójść nie tak? Zna ktoś kogoś w malopolsce kto by mi to zrobił?Moze zdalnie by sie dało?
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięSterownik skrzyni jest osobno czy zintegrowany z mechatronikiem?
A jaka jest różnica? Jest sterownik EGS odczytujesz INPĄ nr częsci i wklepujęsz w ETK.
W WinKFP sprawdzić dostępność nowego możesz sam, ewentualnie zaktualizować możesz też, tylko potzebny zasilacz. Dużo osób aktualizują i bez zasilacza, ale tu już jak uważasz. Jak zabraknie prądu w odpowiednim momencie, to można uwalić sterownik.
Ha...zgłębiam narazie teoretycznie temat aktualizacji i...
Potrzebne mi się numery ZB które otrzymuje tak jak kolega wyżej napisał po wykonaniu FUNCTIONAL JOB.
Sęk w tym, że dla E83 nie mam takiej opcji...
Pozatym, PaSoft w EGS pokazał mi w miejscu VINu kreseczki "-----". Więc pewnie jest nie przypisany. Czy robiąc aktualizację i wpisując VIN nie obejdzie się bez komplikacji? EGS jest podobno zabezpieczony w EWSie. Nie będzie problemów z odpaleniem?
Witam numery odczytaz inpą w zakładce information identyfikation kazdego modułu a w e83 nie ma ich za wiele
Ok. Dzięki to juz mam obyczajowe. Narazie tylko DDE bo mi bateria padła w lapku:)
A jest gdzieś jakiś change log zmian? W DDE wyszło mi:
- assembly identyfikatin number: 7805499
- hardware number 7805350
- nie podawałem numeru vin, tylko numer ZB
Wg inpy numer zb u mnie w module to ten pierwszy.
Czyli ten drugi to ten który chce zainstalować....chyba ze zle rozumie.
Dlaczego wiec ten numer jest mniejszy?
Druga sprawa. Gdzie w ISTA znajdzie kasowanie adaptacji skrzyni automatycznej? Potrzebna jest jazda adaptacyjna? Bo rożnie słyszałem skrzynia 6hp26
nie nie jeden numer montażow drugi wersia softu sprawdzisz w etk nowszy numer ale ja nie mam dostępu do etki w rheingold czyli ista d
OK. Niestety nie mam dostępu do ETK.
Po numerze części DDE sprawdziłem na realoem że rzeczywiście był montowany w moim samochodzie. Czy ktoś mógłby sprawdzić te wersje oprogramowania moja z aktualnie dostępną?
Gorzej z EGSem. Udało mi się odczytać tylko parametry z ISTA. Jest numer części 7565496 ale realoem takiego numeru nie rozpoznaje..
Nie mam nic przy polach (są puste):
- part number, programmed control module
- program version
- kilometre reading during calibration
Jest natomiast:
- operating software: 2.3.10
- hardware number: 15
- function software: 15.47.0
- BMW part number: 7565496
EDIT: Może administrator niech przeniesie wszystkie wątki związane z moją skrzynią do nowego tematu żeby nie odbiegać od tego.
a w inpie nic nie ma
w inpie nie sprawdzałem bo mi padła bateria w laptopie. Nie wiem nawet czy się z nią połączy. Wiem, że już dwie osoby próbowały programem KTS boscha się z nią połączyć i dostawali brak komunikacji....
Jutro albo pojutrze sprawdzę inpą.
kts nie do bmw zainstaluj ista p i sam wszystko zrobisz tylko nie wiem czy jest sens z silnikiem czy to coś zmieni może tylko efekt placebo odbierz pw
Nie no chodzi mi o skrzynie, że szarpie. Ale jak bym tak aktualizował EGS to DDE też by wypadało. Na razie badam temat...na co dzień nie zajmuje się mechaniką więc dopiero się wszystkiego uczę:)
Jak bedziesz aktualizował EGS za pomocą ISTA P to DDE też pójdzie czy będziesz tego chciał czy nie i na odwrót tak samo, czyli przy aktualizacji DDE robi też EGS.
Jeżeli sam będę się brał za aktualizację to na pewno nie ISTA bo podobno można uwalić sterownik(i). Wiem że podstawa to porządny prostownik.
Widziałem kilka filmów z WinKFP w akcji i wydaje się to dosyć proste.
Jest jakaś określona kolejność aktualizacji? Tzn najpierw DDE, potem inne. Czy nie ma to znaczenia?
Jak myślisz że z WinKFP nie ma ryzyka to poczytaj sobie na innych forach ile osób uwaliło DDE 4 :D.
bez ryzyka nie robota:)
Wczoraj chciałem sprawdzić czy WinKFP w ogóle będzie chciało zacząć programować moduł skrzyni (czy wyświetli się informacją ze starą i nową wersja oprogramowania).
Dałem:
- comfort mode
- update ZUSB
- jako ECU family dałem GKE191
- wpisałem VIN
- done
- program
i pojawiła mi się informacja jak na screenie - nie można przeczytać UIF
http://istorage.pl/images2/img-14550423241505914298.JPG (http://istorage.pl/images2/img-14550423241505914298.JPG)
Coś jest źle skonfigurowane czy jakiś inny problem?
Myśle że nie masz połączenia ze sterownikiem.
:) dzięki tak pisze na screenie.
Ale serio, cos jest zle skonfigurowane dlatego sie nie łączy czy poprostu jest cos uwalone i trzeba np sterownik na stół wyciągnąć?
Witam !Rozumiem ,że masz komunikację ze skrzynią innymi programami po Ediabasie ( Inpa ,tool32 etc ) .
Zakładam również iż masz załadowane poprawne Sp-Daten .Jesli tak ,to prawdopodobnie wybrałeś złą grupę do Update .
- sprawdź w Inpie jaki dokładnie masz sterownik skrzyni biegów ,odczytaj jego numer ,jest tam również adres bazowy sterownika .
- poszukaj w katalogu C:\EC-APPS\NFS\DATA w którym katalogu są odwołania do nr Twojego sterownika (pliki *.his i *.hwh)
- wybierz tą grupę ,w której znalazłeś Twój nr ZUSB i spróbuj ponownie update
pozdrawiam
Komunikacje innymi programami mam. Inpa, dis, ISTA wszystko lata jak ta lala. Pliki do WInKFP "ładowałem" raz ale to chyba ok. Nie trzeba za każdym uruchomieniem programu prawda?
Inpa sprawdziłem sobie ZB numer skrzyni. W WInKFP jak dawałem Enter zusb i ten numer to wyskakiwało właśnie to ECU które pózniej dawałem update - GKE191.
Wiec wydaje mi sie ze powinno byc wszystko ok.
EDIT: pominąłem coś co mogło by być istotne. Przy łączeniu ze sterownikiem skrzyni inpa, dostaje komunikat:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się ale ze skrzynią się łączy.
Zakładka "ident" w inpie daje mi taki dane:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj sięGuests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj sięGuests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj sięJak daje "ENTER ZUSB" w WinKFP dostaje takie drzewko:
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się
Witam !
Wychodzi na to ,że robisz wszystko poprawnie .Wydaje mi się iż masz nie do końca zainstalowane oprogramowanie.
Prawdopodobnie nie zainstalowałeś (nie zarejestrowałeś w systemie) formantów activex .WinKfpt używa wtyczek ocx ( to takie biblioteki,coś jak dll) .
W katalogu C:\EC-APPS\NFS jest plik nfs.exe - spróbuj go uruchomić .Jeżeli uruchomi Ci się WinKfpt ,to OK.Prawdopodobnie jednak nie i system wyrzuci Ci błąd .Wówczas masz dwa pliki typu batch ,które rejestrują potrzebne wtyczki ocx .Jesli posiadasz system Windows 7 ,to uruchom oba batche z opcją jako admin.
pozdrawiam
Witam,
rzeczywiście miałeś racje. jak dawałem nfs.exe to pisało że nie mam zarejestrowanych plików. znalazłem REGSVR32.exe oraz REGSVR32_S.exe. WinKFP uruchamiany bezposrednio (jako winkfpt.exe uruchamia się bez problemu). Program uruchamiałem bez podpięcia pod samochód.
Po tej operacji zaczął mi się uruchamiać WinKFP ale z błędem:
http://istorage.pl/images2/img-1455164287714110512.JPG (http://istorage.pl/images2/img-1455164287714110512.JPG)
Po zamianie w pliku konfiguracyjnym nfs.ini Interface:STD:OBD dostaje taki błąd:
http://istorage.pl/images2/img-1455164287728320297.JPG (http://istorage.pl/images2/img-1455164287728320297.JPG)
Plik konfiguracyjny nfs.ini:
[KONFIGURATION]
Retry = 0
;Logo = BMW
Language = English
;Language = Deutsch
TrailerModus = NEIN
HO_MODUS = NEIN
MULTIINSTANZ = NEIN
FIXEDWINDOW = NEIN
KMM_BACK = NEIN
Signalleuchte= NEIN
STICHPROBE = NEIN
ZB_CHECK = NEIN
TestModus = JA
;AuftragSimulieren = NEIN
ON_ZBNR_ERROR_USE_IDNR = JA
ON_IDNR_ERROR_USE_ZBNR = JA
ON_KMM_PROBLEM_TRY_TO_FLASH = JA
FLASH_ZBNR_ALLWAYS = NEIN
;[TRAILERPROFIL]
;Text_1 = Text Trailerprofil 1
;Datei_1 = C:\NFS\bin\nfs.1
;Text_2 = Text Trailerprofil 2
;Datei_2 = C:\NFS\bin\nfs.2
[INSTANZ]
Interface= STD:OBD
MEHRKANAL= JA
Interface_1= STD:OBD
Interface_2= remote:MOST_CTRL_ab625
Interface_3= remote:MOST_ASYNC_ab625
[BAUREIHENMATRIX]
E61=E60
E63=E60
E64=E60
E66=E65
E67=E65
E68=E65
E81=E89X
E87=E89X
E88=E89X
E90=E89X
E91=E89X
E92=E89X
E93=E89X
[TRACE]
ID_Log = JA ; Erzeugt ID.TRC
FA_Log = JA ; Erzeugt FA.TRC
KMM_Log = JA ; Erzeugt KMM.TRC
WARN_Log = JA ; Warnungen in ERROR.TRC
FZG_Log = SPEICHERN ; JA = Erzeugt FZG.TMP SPEICHERN = Erzeugt FZG.TMP und 'FGST-NR'.TRC
ZB_Log = JA ; Erzeugt ZB.TMP
[REKONFIGURATION]
DateiNameEin = C:\NFS\BATCH\MESSAGE.MSG
DateiNameAus = C:\NFS\BATCH\MESSAGE.OLD
[ANZEIGE]
Kopfzeile =JA
BatterieZuendung =JA
WinPos=0,0,0,9825,5760
[ANZEIGE_1]
Kopfzeile=JA
BatterieZuendung = JA
[ANZEIGE_2]
Kopfzeile=JA
BatterieZuendung = JA
;[E65]
;UBatt_SGBD = UTILITY
;UBatt_JOB = STATUS_ZUENDUNG
;UBatt_RESULT = STAT_ZUENDUNG
;UBatt_MIN = 1
;UBatt_MAX = 1
;Ende
Witam !Teraz to już deko przekombinowałeś .Nie ruszaj pliku konfiguracyjnego nfs.ini .
Cały pakiet INPA bazuje na EDIABAS . Poczytaj : https://bmwhelp.eu/index.php?topic=152.0
Jeśli zmieniamy sprzętowy interfejs do komunikacji ,to zmieniamy tylko pliki Ediabas.ini - gdzie jest zapis jaki mamy interfejs
oraz któryś z plików:
- remote.ini ,gdzie zapisany jest adres IP
- obd.ini ,gdzie zapisany jest nr portu COM
- tudzież inny np :ADS.ini etc ,bo możliwości nie kończą się na D-Can ,OPPS ,GT1 czy ICOM
pozdrawiam
Ja w tym pliku zmieniłem tylko 2 linijki. Bez tego WInKFP nie chciał sie włączyć bo pisało ze zły interfejs. W ediabas mam dobrze bo łączy mi sie inpa, ncs itp.
Ale wracając do sprawy. Odpaliłem te skrypty rejestrujące pliki. Czy to może cos zmienić z tym brakiem komunikacji z ECU? Jeżeli nie to czy zostaje tylko wyciagnięcie sterownika na stół? Sterownik EGS jest zintegrowany z mechatronika tak? Wiec trzeba zrzucać olej itd?
Juz pytałem ale nikt nie odpisał. Czy jest tu ktoś, lub nie zna kogoś z małopolski kto by mi to ogarnął?
Witam !
Zrób porządek z oprogramowaniem i sam to ogarniesz .Skoro sterownik komunikuje się poprzez INPA ,to musi tez poprzez WinKfpt.
Narobiłes bałaganu w oprogramowaniu .Jak sobie nie poradzisz ,to zainstaluj na tamtym kompie Teamviewer i mogę zajrzeć .
pozdrawiam
Jak sobie nie poradzę to chętnie skorzystam.
Trochę sie boje tego programowania jak sie juz uda wszystko uruchomić. Nie mam żadnego dobrego i sprawdzonego prostownika a kupować za tys. to mi sie nie opłaca. Jakiś najprostszy to by sie może znalazł. Druga sprawa to kabelek mam najprostszy D-can od Viakena.
Da radę na takim sprzęcie?
Druga sprawa to podobno skrzynia jest zabezpieczona w EWSsie. Jak zaktualizuje skrzynie i dopisze VIN to nie bedzie problemu z odpaleniem?
Witam.
A ja mam takie skromne zapytanie . Jak po skasowaniu błędów ,bez ponownego skanowania zrobić tak żeby nie było widać już nieobecnych kodów?.
Nie za bardzo rozumiem, ale po skasowaniu błędów z automatu odczytuje na swieżo
Może to sa błędy których sie nie da wykasować:)
Po kasowaniu całego auta ista czyta na nowo błędy tam co masz na żółto to błędy więc klikasz display fault i widzisz co zostało .
Błędy się kasują ponieważ sterowniki są na zielono.
Na dole z lewej strony jest np. 3/20.
Przechodzę na następną stronę z listą błędów i jest 20 :scratch_one-s_head:
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Błędy się kasują ponieważ sterowniki są na zielono.
Na dole z lewej strony jest np. 3/20.
Przechodzę na następną stronę z listą błędów i jest 20 :scratch_one-s_head:
Bo po skasowaniu błędów, trzeba przejść krótki test jeszcze raz i wtedy będziesz miał aktualny spis błędów i po przejsciu na następną stronę (Plan zadań) będzie już tak jak trzeba.
P.S. widziałem jak w serwisie oszukiwali w ten sposób klientów. Usterkę nie usuwali, a podpinali komputer, robili pełny test auta, mówili że zapomnieli skasować błedy po naprawie, kasowali błędy i pokazywali że wszystko jest na zielono - klient zadowolony warsztat również)). Przy powtórnym tescie auto wywala znowu błędy które są w aucie, ale warsztat tu już nic niema, bo jak auto wyjezdżało z warsztatu wszystko było OK)
A macie może dostęp do pełnej wersji programu ? Ta zajmuje około 60GB a oryginalny pełen pakiet ponad 2 TB
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
A macie może dostęp do pełnej wersji programu ? Ta zajmuje około 60GB a oryginalny pełen pakiet ponad 2 TB
Skąd taka informacja??? Czytałeś kiedyś wymagania sprzętu do tego programu?? HDD 500Gb. Sprawdzaj najpierw a potem pisz ..
Witam. Mam pytanko. Ista d odpaliłem bez problemu, ale mam kłopot z skasowaniem inspekcji wg instrukcji na 1-szej stronie postu. Kiedy wchodzę w service functions nic mi sie nie pojawia. Okno poniżej jest puste. Co mam zle? Program z autem sie niby komunikuje, robi test...ale żadnych opcji pokazanych pod service funtion nie mam
Nie namieszales nic w językach? kiedyś tak miałem jak zmieniłem rozszerzenie na pl....która masz wersję ista?
Wersje mam Rheingold 3.53.13. bo z tego odpalam. Jeżyków nie zmienialem. Widze ze w testowaniu sterowników tez nic mi sie nie wyświetla po wejściu w jakiś konkretny. Cos jest nie tak. jak by jakiegoś pliku albo ustawień brak.
Skąd program??
Z tego forum. Juz chyba namierzyłem. To chyba brak baz danych byl problemem. Po pracy sprawdze.
Szukałem wczoraj ale nie znalazłem. Czy i gdzie mogę znaleźć aktywacje sterownika świeć żarowych? Po niedzieli zmieniam sterownik i chciałbym przetestować przed założeniem kolektora czy to aby na pewno nie same świece.
Ewentualnie jeśli takiej opcji nie ma to czy testem na ciągłość multimetrem dam radę to sprawdzić i miec 100% pewności? Multimetr na głośniczek, jadem kabelek na plus aku a drugi do główki swiecy
W ten sposob spalisz multimetr. Glosniczek jak to nazwales jest do sprawdzania polaryzacji diod i mozna go wykorzystac do szukania 2ch koncow przewodu ale nie w taki sposob i nie na plusie. :) rzuć okiem w opcje serwisowe.
Patrzyłem i nie ma albo nie widzę:)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięEwentualnie jeśli takiej opcji nie ma to czy testem na ciągłość multimetrem dam radę to sprawdzić i miec 100% pewności?
Jeden "kabelek" do masy (np do głowicy) a drugi do główki świecy. Głośniczek piszczy czyli obwód zamknięty i tak ma być.
Chyba że świeca ma zwarcie, ale tu już by Ci się druty popaliły, możesz zmierzyć też oporność świec.
Ok to juz nie aktualne. Sterownik wymieniony, bledy świec znikły. Świece sprawdzałem tak jak pisał Radek530.
Witam nie wiem czy dobry dział ale jak zły to proszę o przeniesienie mam problem mam icoma a3 w momencie podłączenia 20 pinowej przejściówki nie widzi mi KL15 , przez zwykłe OBD działa wszystko , z góry dziękuje za pomoc :)
Na 16 pinie jest KL 15 więc sprawdź od strony auta czy tam jest napięcie po stacyjce, jeśli tak to do sprawdzenia przejściówka pin 16 okrągła wtyka - pin 2 obd.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Na 16 pinie jest KL 15 więc sprawdź od strony auta czy tam jest napięcie po stacyjce, jeśli tak to do sprawdzenia przejściówka pin 16 okrągła wtyka - pin 2 obd.
Dzięki za pomoc okazało się ze moje wtyczki 20 pin są złe kupiłem od viakena wersje poprawiona i śmiga ładnie :)
Witam, co może być powodem nie wyświetlania zdjęć we wszystkich instrukcjach serwisowych?
Moim zdaniem masz nie kompletne vcredist. Dla systemu 64 bit muszą być wszystkie x64 (z folderu Tools) oraz ostatni x 86.Najlepiej odinstaluj i zainstaluj na nowo.Piare dist też zainstaluj.
Witam, przeinstalowałem wszystko i nadal była kicha. Okazało się, że to przez nazwę użytkownika w Windowsie, która zawiera polskie znaki :) po dodaniu usera nie zawierającego w nazwie "ogonków" zdjęcia się pojawiły :D
Panowie, jest gdzieś na forum temat jak i co zrobić żeby kodowanie programowanie w istaD + było aktywne?
Jezeli uzywasz wersji standalone to najnowsze wersje maja juz poprawna konfiguracje w plikach .reg. po ich uruchomieniu programowanie powinno dzialac
Hmm, czy najnowsza? 4.11 , bo 4.20 przy scanie auta sie wiesza :cray:
Najnowsza jest 4.21.21 ale z powodow technicznych zostala wstrzymana i wznowiona bedzie po nowym roku.
Do tego czasu najnowsza to 4.21.12
Polecam 4.19.40. Spróbuj dodać to co w załączniku do rejestru(dla swojej 4.11)
Ok. Panowie dziękuję za info.
Pozdrawiam
Powiedz mi , ta wersja 4.19.40 jest samodzielna czy jest to tylko update? do niższej? bo ściągnąłem ale to razem może ze 2 giga jest, i ten launcher, ale nie instaluje,,,, :cray:
Samodzielna jest tylko 4.19.15. (ale też jest dobra) a później update do wyższej wersji.
A inaczej zapytam, mam dobrze działającą 4.11 (ista+) gdzie położyć czy rozpakować paczki blp sdp?
do Rheingold/PSdZ 8)
Mam jeszcze niejasność małą jak w psdz mają być wyłożone rozpakowane sdp i blp?
Podczas wypakowywania pliku SDP za pomocą RAR lub 7-Zip wskaż folder PSdZ. Dla BLP tak samo
Dzięki 8) , i swoją drogą szacun za te wszystkie wskazówki, nie nawidzę stawiać tych softów .
I odrazu sobie podlinkuj bazy mklinkiem do esysa.
O no właśnie, gdzieś było na forum , do esysa oraz istap sie przyda, choć istap już robi sie zbędna choć plany kalkuluje i jeszcze nie kiedy robi
mklink /j "c:\Data\psdzdata\" "twoja_lokalizacja_isty_d\psdzdata"
Pamiętaj żeby w trakcie linkowania nie było katalogu:
c:\Data\psdzdata
Reasumując i kontynuując dalej(może też dla potomnych), ista+ standalone 4.15 działa.
Żeby aktywne było programowanie folder --data_swi- z paczki SDP-- należy położyć w folderze PSdZ- rheingolda( to jest zawarte w istaqui.exe otwartym w notatniku i szukać enable programing i tam jest ścieżka więc warto zajrzeć) i po tym już ista robi scan nie komunikując o nie pełnej instalacji odnośnie programowania.
Pytanie o paczkę BLP, do czego są te pliki ważą nie wiele kilka gb i gdzie je położyć ?
BLP po rozpakowaniu wrzucamy do PSdZ jako osobny folder "data", pliki potrzebne wyłącznie do programowania serii F i wzwyż.