Podłączyłem konfigurację JBBFII, Cas3, obd, kluczyk, ELV wg schematu z newtis i zagranicznego forum i nadal mam problem z brakiem odblokowania ELV i wykryciem zapłonu z obd.
ELV po odblokowaniu ręcznie i podłączeniu, blokuje się po wciśnięciu kluczyka. I tyle.
Może ma ktoś sprawdzony, działający w 100% setup wraz z rozpiską?
Z góry dziękuję.
Hej,
Też walczę ze stołem. Ja to robię na KGM i mam podobny problem do twojego:)
Mianowicie kupiłem komplet KGM, CAS, kluczyk i złącze OBD z jednego auta. Okazuje się, brak jest pinów dla KL15 w obd, tzn. pin 1 w OBD jest pusty, i pin 13 w CAS również.
Dodałem te piny ale dostaje tylko 0,05V na pinie 1 OBD.
W jaki sposób realizowany jest KL15 w takim przypadku? Po DCAN? Chciałbym to zrobić w miarę uniwersalnie...
Ja mam założony emulator ELV. Posiada on diodę która powinna mrugać jak CAS komunikuje się z ELV. U mnie to wygląda tak, że jak zasilę instalacje i nacisnę start-stop to nic się nie dzieje (poza tym, że pobór prądu minimalnie wzrasta). Natomiast po jakiś 2 min. wszystko się "usypia" i jak z takiego stanu nacisnę guzik to widzę że diodka zamruga.
Kompa jeszcze pod to nie podpinałem bo...trochę mi brakuje czasu i staram się nad tym siedzieć w "biegu" wolnej chwili.
Co do twojego problemu alb3rt to z tego co wiem, JBBE musi być w odpowiedniej wersji. Tzn wg tego co piszą na zagranicznym forum. 61359192740
Oczywiście powinno się być w stanie zrobić takie połączenie na każdym sprzęcie, ale były problemy z tym
No właśnie kupiłem, już z resztą trzeci jbbe, zgodny ze schematem o takim numerze jak podałeś.
Wg schematu na forum kl15 ma iść z pinu 8 a nie 13
Na schematach kl15 ma isc z 13:)
https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e60-530d-lim/components-connectors/components/a-control-units-modules/a149a-car-access-system/1VncVDeE3C
Ale fakt, na schetach z jbbe czyli e9x ludzie to podpinaja z 8.
Na moje oko i powyzszy schemat, pin 8 steruje tylko przekaznikiem kl15. W obd jest to niezalezne
Wydaje mi się że CAS jest zależny od jbbe dlatego nie ma pinu 1 na obd i 13 w cas.
Tak, rozne wersje CAS dzialaja inaczej. Wszystko jest na schematach. Ja dodalem te piny bo chcialem zrobic uklad optymalny pod wszystkie wersje. Nie wazne jaki cas i zlacze obd podlacze bedzie dzialac. Pinow wolnych mam az nad to wiec przenioslem.
W kostkach tych pinow nie ma, ale w module sa. Udalo mi sie uzyskac dzis 12v na pinie pierwszym (ktorego wogole nie powinno byc) wlasnie zasilajac go z pinu 13 cas.
Kompa nie podlaczalem wiec nie wiem czy bedzie komunikacja ale miedzy 14 i 6 pinem w obd mam tylko ok. 1v wiec nie wiem, zobaczymy.
Tak to działa u mnie.
https://www.youtube.com/watch?v=UR-kHR5cdH4 (https://www.youtube.com/watch?v=UR-kHR5cdH4)
A jak odepniesz licznik masz zapłon?
licznik jest tylko elementem pokazujacym
wiec i auto bez niego bedzie dzialalo w tym wypadku
nie jest to vag
z czasow gdzie immo bylo w liczniku
Jutro sprawdze kompem czy jest komunikacja. Licznik podpiolem wlasnie tylko po to, zeby sprawdzic czy jest zaplon czy nie.
Bez licznika nic nie slychac zeby jakis przekaznik pstrykal czy cos wiec nie wiadomo.
Wgrałem flash bez elv i mam zapłon. Nie mam emulatora elv tylko blokadę która pewnie nie działa tak jak trzeba. Błąd A116 ELV SG INFO FEHLER. Reset elv nic nie daje.
Odziwo w aucie blokada działa.
Dzis polaczylem sie z modulami kompem. Wszystko smiga.
Teraz mam plan zeby pewne elementy zamknac w obudowie z zamontowanym wlacznikiem pradu, przyciskiem start stop i kieszenia na klucz. Na zewnatrz zostawic dedykowane wyprowadzenia (DB9) dla cas, kombi, dme/dde, egs oraz jedno zlacze uniwersalne z zasilaniem i linia can:)
Witam, mam ten sam problem, brak 12V na pinie 1 obd. Oczywiście wyprowadzony z CAS pin 13.
Zapłon normalnie się włącza nawi staruje, licznik tez, ale brak komunikacji diagnostycznej.
Jakieś podpowiedzi?
Dzięki.
Kgm czy jbbf?
jbbf, caly komplet od e87 (gniazdo z kluczekiem, cas, jbbf i licznik
A emulator elv masz?
nie mam
Nie wiem jak przy jbbf.
Ale przy kgmie diagnoze mam bez elv, z wszystkim co jest na kcan.
Cas1 2 3 3+ komunikacje mamy bez przygwizdów, sam CAS tylko prędkość trzeba z 500kb/s na 100 przestawić dla przykładu abritus sam sie przestawia. A to czy cas żyje i komuna powinna być świadczy pobór prądu 0.06A 0.09A.
Natomiast Cas4 już potrzebuje gateway koniecznie.
wszystko zalezy od uzytego jbbf
jbbf1 do 2007 komunikacja po k line do obd
jbbf2 po 2007 can_h can_l (dcan)
pinologia tez jest inna w jbbf 2007-2008 i 2008+
tomek dobrze prawi sam sie kiedys naciolem z innym jbbf