Witam. Poszukuje schamat lub jakiejś sensownej podpowiedzi który obwód przeciąć aby zabezpieczyć przed kradzieżą BMW 530 F10 2011R
Chcesz zrobić jakiś ukryty przełącznik?
Mam układ który automatycznie mi rozłączy jak tylko oddale się do samochodu. I potrzebuje wiedzieć który przewód spowoduje unieruchomienie samochodu. A najlepiej dwa jakieś obwody. Np przycisk start/stop i rozrusznik albo pompa paliwa. Ale coś na zasadzie ukrytego przełącznika. Tylko ze w moim przypadku będzie przełączał to przekaznik.
Jak ktoś pokusie się na twój samochód i wie co robi, nie będzie uzywać START/STOP))
Uruchom RG i sprawdź na shematach jaką wiązke można zmodernizować tylko nie zapomnij że twój przełącznik musi wyłaczać obwód po całkowitym zaśnięciu auta oraz załączać przed obudzeniem. Jak będzie inna zasada działania - będziesz mieć cały czas błedy sterowników obwód których przetniesz. Skrzynie masz manualną??
w sumie racja z tym przyciskiem skrzynia automat. A moze wyłączyć jakis przekaźnik od pompy paliwa ? Auto usypia po 5 min ?
a moze przekaźnik rozrusznika ?
Alex a co byś powiedział na przecięcie obwodów tx i rx w OBD ? Cz słyszałeś o odpaleniu F10 w inny sposób niż przez obd ? Teoretycznie powinien mieć połączenie z kompem ale dane nie powinny przechodzić jeśli jeden z tych przewodów bedzie przecięty. Co o tym myślisz ?
Widziałem ostatnio u klienta coś podobnego. Miał wtyczkę odpiętą od gniazdka, czyli wtyczka była do gniazdka włożona inna i do niej doprowadzone zasilanie tak aby wydawało się że jest połączenie z autem, ale przy próbie połączenia wyskakiwał błąd))
Ja znam ludzi które odpalą auto i bez OBD, ale myśle że dobry pomysł przynajmniej po wymianie CAS nie zrobią synchronizację.
To gdzie zrobic odcięcie skoro obd to nie problem ? Tak zeby skutecznie uniemożliwić odjechanie
Pytam jeszcze raz.. Jaką masz skrzynie biegów?
Pisałem już wcześniej ze automat.
A no tak)))))) Przegapiłem) A jesteś pewen tego swojego przełącznika? Jak tak, to ja bym przeciał wiązkę do kontaktu drzwi oraz pasa kierowcy. Błedów nie będzie a auto nie ruszy. Tylko jak będzie przełącznik działać źle to i sam będziesz stać na miejscu.
Mowisz o tym ze jak sie otworzy drzwi to od razu auto przerzuca skrzynie na P ? Jestem pewien tego przekaznik tylko ze ja moge max 2 przewody . Nawet jesli cos sie stanie to jesli sam to zrobie to sam bede potrafil to polaczyc. Mowisz o wiazce czyli o kilku przewodach czy masz na mysli jakies pojedyncze obwody ?
Nie. Wystarczy przeciąć 2 kabli.
Tak. Mówie o tej opcji. Tylko działa ona nie tylko po otwieraniu drzwi. Jak będziesz zapięty i otworzysz drzwi nie będzie stawać na P, więc dla tego musi być 2 kabli.
Wiesz ze jak mialem licznik z malym wyswietlaczem to nie bylo tej opcji. Dopiero po zmianie licznika na duzy wyswietlacz ta funkcja sie pokazala, chyba ze to kwestia programowania. Cz wiesz moze dokladnie ktore to przewody ? Wyobraz sobie taka sytuacje. Co bedzie jesli w trakcie jazdy przy predkosci 100km/h te dwa przewody nagle sie rozlacza . Jaki moze byc skutek ? czy wtedy tez przelaczy sie na P ?
Moze lepszym rozwiazaniem bedzie przeciecie jakiegos przewodu od galki zmiany biegow. W sumie ona tez jest elektroniczna, to efekt koncowy po odpaleniu auta bylby podobny. A koputerem nie sadze aby udalo sie zmieniac biegi. Albo wymyslic taki uklad ktory za kazdym razem bedzie przelaczal skrzynie w pozycje D
Nic nie będzie na 100 km/h. Nie załączy P. Nie pamiętam od jakiej prędkości jest blokada - sprawdź w RG. Tam jest i opis jak to działa i schemat przewodów. Z zegarami ta opcja nie jest związana tylko z kodowaniem. Zaproponowałem takie rozwiązanie dla tego że, te przewody nie mają przy sprawdzeniu błędów i nie będą wywalać błędy. Zobacz w RG schematy połączenia ze sterownikami. Takich miejsc powinno być sporo.
Główną sprawą przy kradzieży jest odpalenie auta, więc mają na to metody.. Ja bym akurat spróbował nie dać ruszyć. Myśle że jak odpalą a auto będzie w pozycji P, to nikt nie będzie szukać jak to odblokować i zostawią samochód. Słyszałem że jak w ciągu 5 minut nie mogą ogarnąć samochód, to rzucają.
OK dziekuje za pomoc.
Pomyślałem że może też komuś się przyda informacja. A jak coś takiego zrobisz to może podzielisz się jak zrealizowałeś swój pomysł?
OK Jak zrobie to napisze
Alex, da sie zaprogramować tak skrzynie, zeby wlaczac bieg bez naciskania przycisku unlock ?
A co sądzicie o blokadzie skrzyni biegów? W poprzednich samochodach Audi i Passat miałemm zamontowaną taką blokadę i pomimo prób kradzieży (Audi 4 razy Passat 1 raz) nie skradziono ich. Audi raz odpalili i zdołali cofnąć ale blokada była na wstecznym biegu i auto zostawili.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Alex, da sie zaprogramować tak skrzynie, zeby wlaczac bieg bez naciskania przycisku unlock ?
Nigdy nie robiłem takich rzeczy..
Witam poszukaj kogos co posiada bmwexplorer oczywiscie orginalny niech w cas zablokuje wolne kluche juz do nie odpala :D
Spróbuj włączyć P na 50 km/h. Pokaże, że nie jest to możliwe). Chyba w instrukcji do auta jest opisane jak to działa i na jaich prędkościach.
A idzie w jakiś sposób sprawdzić ile jest wolnych miejsc na klucze?
W CAS. Jeśli nie myle się to fabrycznie CAS ma pamięć na 10 kluczy. 2 miejsca zajętę pod klucze którę idą z autem. Jeśli nie było kupione nowych kluczy to masz 8 wolnych miejsc. Z tego co wiem jeśli zrobisz LOCK to ta operacja nie jest odwracalna, więc jak zgubisz czy zepsujesz kluczyki, to zamówiony kluczyk w ASO nie zadziała. Musisz kupić inny CAS z kluczykami. Miałem kilka kradzionych aut których znaleziono tylko nie było w nich CICow i różnych innych rzeczy, to CAS mieli fabryczny nie ruszany. Goście mieli swój CAS z kluczykami - robili synchronizację z DME (DDE) i jechali, więc zabawa z blokadą kluczyków wg mnie nie pomoże. W aktualizacji do CAS chyba z 2013 roku BMW wprowadzili zmiany, że nowy klucz bez oryginalnego nie przypiszesz, ewentualnie na stole, ale to już dłuższa zabawa.
Jeśli coś robić to coś nie typowego, ale najperw mieć alarm, ciągle aktualizować CAS i wyłączyć opcję dezaktywacji alarmu po otwarciu kluczykiem mechanicznym.
Lock i unlock można robić do woli nic sie nie dzieje. Bmw na cas i smart key jest dziecinnie prosta na jednym kluczu mozna w ciągu kilku minut 10 bmek odpalić.Gorzej już w np e60 i cas 2 i klucz trumienka trzeba dociąć. Jest też w cas3+ kryptowanie pliku że maszynki do kluczy nie zrobią klucza bez np. działającego klucza od auta lub isn z silnika, ale i to można obejśc.Mowa oczywiscie o serii E, Natomiast seria F jeszcze tak łatwo nie idzie bo z tego co ja wiem to przynajmniej odczyta z casa potrzebny i reszta po obd. Ale może i inne są już możliwości. Także najlepsze są chyba odcięcia swojej pomysłowości.
A ja sobie tak Bawarke zabezpieczyłem ze odciąłem złącze obd i założyłem taka prostokątna wtyczkę jak w radiu. Plus oczywiście pomieszałem kable.
Co o tym myślicie?
Głównie nie dać auto otworzyć, no i oszywiście OBD spieprzyć. Całe OBD myslę że nie koniecznie przerabiać jak lustek, wystarczy założyć przełącznik na jeden pin (zależy od auta). Jestem na jednym forum gdzie są ludzie którzy zajmują się różnym kryminałem z tym związanym.
BMW najtrudniej ukraść))) Opisują jak oni to robią, więc najpierw otwierają w ten sposób:
https://www.youtube.com/watch?v=UAU36rUeO14 (https://www.youtube.com/watch?v=UAU36rUeO14)
https://www.youtube.com/watch?v=_Q2OMejWPPM
później podłaczają box do OBD i odjeżdzają autem.
https://www.youtube.com/watch?v=A4EYtmgJ7Uw
Zaszkodzić może ciągła aktualizacja CAS))
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięZaszkodzić może ciągła aktualizacja CAS))
W sensie zlodziejom?
Przekladka pinow w obd i przejsciowka jest dobrym rozwiazaniem?
a może by tak po prostu przeciąć wake up?
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięZaszkodzić może ciągła aktualizacja CAS))
W sensie zlodziejom?
Przekladka pinow w obd i przejsciowka jest dobrym rozwiazaniem?
Tak. Miałem na myśli złodziejów)) Piszą, że ich sprzęt oczywiście aktualizują do współpracy z nowszym oprogramowaniem, ale jeśli robić zawsze aktualizacji CAS w swoim aucie, to też jakaś gwarancja od kradzieży. Większość złodziejów działa na tym samym sprzęcie, więc jak coś pójdzie nie tak, to rzucają auto.
Myslę że kombinowanie z OBD i włączenie alarmu przy otwieraniu auta kluczykiem (mechanicznie), to dobre rozwiązanie.
A jakis polecany alarm do bmw tak aby z pilota oryginalnego dzialal?
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
A jakis polecany alarm do bmw tak aby z pilota oryginalnego dzialal?
Oryginalny alarm działa z pilota))))
wiem, mam wszystko do dołożenia poza lampką z tyłu w podsufitce na czujnik i wiązką główną alarmu... :(
niestety nie da się dokupić samej wiązki z pakietu doposażenia... :cray:
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięniestety nie da się dokupić samej wiązki z pakietu doposażenia...
Lampka w podsufitce? Mówisz o czujniku sonarycznym?? Kabli można dorobić samemu tylko kupić wtyczki. Jeśli masz $5GA to szybciej, jak nie to cały dzień)) Mam jak coś instrukcję z ASAP do e87-89 z numerami części i t.p mogę wrzucić w doposażenia jak potrzebujesz.
Alex a miałbyś taka instrukcje dla e83? Vin WG35639
mam plik asap z doposazeniem. mi chodzi o sama lampke bo $5GA nie mam...
czujnik mam, uchwyt i syrene mam, brakuje mi tylko wlasnie samej lampki aby czujnik umiescic (moja ma zaslepione "nerki"), no i wiazka.
wiem z czym sie to je i jeszcze jakbym mial seryjna wiazke z tego zestawu doposazajacego to moze i by mi sie chcialo jeszcze to wszystko prowadzic, a jak mam mierzyc wyciagac, wkladac itp po 15 razy albo zwijac zapasy to raczej chyba weekend caly zmarnowany... :(
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Alex a miałbyś taka instrukcje dla e83? Vin WG35639
Tu wszystko co miałem na kompie:
https://bmwhelp.eu/index.php?topic=492.0
czy rozłączenie przewodu Wake-up utrudni bardzo życie złodziejowi czy jest to łatwe do obejścia?
Myslę że utrudni.. )