SWID READER (1B) CIC
Hej,
Przy próbie podłączenia się SWID do BMW F11 wyskakuje mi problem IFH-0038. Mam ten problem przy dwóch F11 i nie wiem o co chodzi. Mógłby ktoś coś pomóc?
Pozdrawiam
Sprawdź ustawienia ediabasu. Nigdy nie słyszałem o takim błędzie. Z samochodem łączysz się bez problem? Jakim kablem?
Kabel ENET. Co sprawdzić w Edibasie?
Byłbym bardzo wdzięczny za kilka uwag jak tego używać.
Co mi będzie potrzebne do pobrania pliku 1B (nawigacja CIC dopiero będzie instalowana) z E61
Jaki kabel jest potrzebny - czy wystarczy OBD-USB czy OBD-RJ45 (ENET) czy też muszę mieć coś innego?
Z góry dziękuję za informacje i pozdrawiam
No i oczywiście poproszę o generator - w poprzednim poście prośbę wycięło.....
znowu sie w wkrecilem i zamiast spac to kombinuje - jak uruchamiam swis-a i próbuje sie polaczyc wyskakuje blad - mam kabel obd II i i win 8 nie wiem gdzie jest problem - pomozcie
Jaki błąd konkretnie?
Po tym kablu lączysz się z autem bez problemu? Czyli INPA, NCS?
inapa dziala na kablu prawidlowo a ncs nie chce sie uruchomic wyskakuje komunikat ze program nie moze byc uruchomiony - albo cos zle robie
Jak działa INPA powinien działać i NCS. Jak ty chcesz odblokować DVD w trakcie jazdy jak nie działa NCS???
Skonfiguruj najpierw kompa.
mam CIC (rok 2012), próbuję odczytać plik 1B SWID_reader_old. za każdym razem pojawia mi się błąd:
Ignition: = OKAY
---
Trying...
Reading CAS...
System.Exception: SYS-0005: OBJECT FILE NOT FOUND
---
kabel (ENET) i połaczenie wg mnie jest OK, bo łączę się przez np. przez E-Sys i Tool32. na kompie jest świeża instalacja E-sys 3.26.1, psdzdata 3.55.1_lite i BMW Standard toools 2.12. co może oznaczać ten błąd? czy jest inny sposób odczytania 1B niż SWID_reader?
Z tego co mi wiadomo z tym SWID READER działa tylko i wylacznie kabel ICOM, dcan czy tez enet nie zadziała.
PS. Podobno tez emulator icom dziala tylko z ista wiec tutaj nie pomoze?
Chyba ze komus udalo sie ogarnac ten temat z Dcan/Enet ?:)
ENETem odczytuje bez ŻADNYCH problemów. Robie sam przez ENET.
READER korzysta z pliku EDIABAS.ini z którego pobiera dane o połączeniu. E-sys z niego nie korzysta, więc łączysz się z autem i myślisz że powinno działać. W załączniku moj plik EDIABAS. Podmień lub sprawdź w swoim takie same parametry.
A serie Exx CIC jak odczytujesz? Przez jaki kabel?
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
A serie Exx CIC jak odczytujesz? Przez jaki kabel?
E-serie ICOM-em, ale u bart`a F11 więc ENET zrobi)
A moglbym prosic o Ediabas.ini do serii Exx - chodzi o ustawienia ICOMa.
Jedynie tego nie moge skonfigurowac :)
Proszę bardzo :victory:
I działa :)
Dzięki! 1B udało mi się zgrać. ostatecznie zadziałało i przez E-Sys, jak i SWID_Reader po ENET. teraz walczę z wygenerowaniem kodu do aktualizacji. :)
Jak walczysz? Tam 2 kliknięcia myszką :D
próbuję przez fsc.exe i wygenerowane kody odrzuca.. :/
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
próbuję przez fsc.exe i wygenerowane kody odrzuca.. :/
Wysłałem na PW link do generatora)
Ja próbuję skomunikować się, ale jak kliknę connect to wyrzuca błąd HRESULT: 0X8007000B. Niestety zakładam że mam zły kabel: http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5017581837.html
Samochód to e91 z 2010r.
Pomożecie?
Pozdrawiam
Eustachy
mam ten sam błąd, poradziłeś sobie jakoś z nim ?
Wydaje mi się, że problem tkwi w nie zainstalowanym Framework. Kabel masz dobry
problem rozwiązałem, powodem błędu był sam swid reader ponieważ był on dostosowany do wersji 32 bitowej, pobrałem wersje 64 bitową i wszystko działa ok, mogę wrzucić na forum albo wysłać jeśli ktoś chce.
teraz mam kolejny problem po włączeniu opcji connect wyskakuje mi takie cos:
Starting...F-serie...
Ediabas version: 6.4.7
IFH-0038: INTERFACE COMMAND NOT IMPLEMENTED
Turn ignition ON. Try again!
------------------------------------
zapłon właczony i nic. i nie wiem co dalej
kabel jest ok, ponieważ rheingold normalnie widzi samochód i odczytuje dane
Wykasuj całkowicie tą starą wersję EDIABAS i zainstaluj tą : EDIABAS 7.3.0
faktycznie udało sie, wszystko działa :) dzieki wielkie ediabas 7.30 zalatwil sprawe
Podmieniłem na wersję 32/64 bit
Panowie czy istnieje jakiś reader na dcan lub enet do e91 z navi cic mid? Nie mam niestety icoma a chcę odczytać 1B z cic. Na zagranicznych forach piszą, że późne wersje Exx wyposażone w CIC idą na kablu enet, i wszystkie Fxx... Ale chciałbym to potwierdzić.
SWID reader czyta FSC z każdego auta i bez znaczenia jaki CIC. Program korzysta z szyny Ethernet, więc d-kanem nie odczytasz. ENET lub ICOM.
Ok. Musze sprawdzić jak przyjdzie mój enet. Ciekawe czy odczyta z e91 lci... Sporo wątków prześledziłem i i wielu osobom się nie udało na szczęście jest druga metoda bez icoma:)
Witam !
O ile odróżnić CIC od CCC jest bardzo łatwo ,to CIC po ostatniej zmianie na potocznie zwane NBT na pierwszy rzut oka trudniej .
Nadal jest to jednak CIC -Car Information Computer nazwane dodatkowo NBT -Next Big Thing . Trudno jest rozpoznać komuś kto dopiero wkręca się w temat ,ale początki zawsze są trudne. Rozpoznać można najprościej wchodząc w menu nawigacji i odczytując wersję .
SWID Reader musi być odpowiedni do danej jednostki CIC i CIC-High (NBT)!
Nie mając wprawy w rozpoznawaniu po prostu próbować jedną ,albo drugą wersją SWID Readera.
W wersji nowszej CIC NBT zmienionio ID aplikacji (adres bazowy 1B/DE) i do tej jednostki należy użyć SWID Reader (DE) NBT.
Dodatkowo w katalogu tools oprócz base64.exe i Fsc.exe powinien być nbt.exe dla tychże ostatnich CIC.
Plik xxx.fsc można wygenerować bezpośrednio programem E-Sys .Jak będę miał na tapecie kolejne CIC ,to mógłbym stworzyć jakiś tutorial jak to zrobić .Programy SWID reader są jednak ogólnie dostępne i nie wiem czy jest sens .
pozdrawiam
Witam. Wiem jak odróżnić cic od nbt:) NCS DIS INPA WINKFP TOOL32 są mi znane od jakiś 7 lat ale ciągle uczę się czegoś nowego. Teraz zaczynam z ista ispi rheingold (bez skutku próbuje to uruchomić). W moim pytaniu chodzi o to, że jest sporo dyskusji na różnych forach głównie zagranicznych na temat CIC w e90 i ludzie bez skutku próbują odczytać 1b, mimo tego, że mają interfejs enet. Czym to jest spowodowane nie wiem, więc jak tylko otrzymam swój enet to opisze swoje spostrzeżenia. Gdzie zajrzyjcie na jakiekolwiek forum każdy pisze, że mu sie nie udało i pozostaje tylko icom w przypadku exx a enet tylko do fxx.. Oczywiście jeżeli mi sie nie uda nie kupię icoma bo byłby to przerost formy nad treścią :) Zostanie tylko metoda odczytania 1b przez usb w schowku. Cały czas mowa o CIC nie CCC.
Miałem 2 tygodnie temu F10 z doposażonym CIC który nie miał ENET doprowadzonego do OBD. ICOM odczytał 1b bez problemu, więc myślę że jeśli ICOM odczytał bez ENETu to znaczy że posiadanie ENET nie jest koneczne. Czytałem że 1b odczytywali i przez D-kan, ale nie tym najtańszym.
Każde bmw serii F10 ma ZGW (ZGM rheingold) pewnie ktoś wymienił złącze obd 2 (może przy podłączaniu innej głowicy diagnostycznej ktoś miał problemy z powodu pinu 8 w obd (również CIC w E-serii też ma Ethernet w OBD)
Cytat z rheingolda o module ZGW (ZGM) przetłumaczony na polski z angielskiego przez tłumacza google
"Centralny moduł bramki (ZGM)
Moduł centralny bramy (ZGM) łączy główne moduły jazdy do siebie. Przykłady "głównych autobusów" to FlexRay, MOST lub K-CAN. Umożliwia to funkcję bramy na Gateway Module Centralnym
do wymiany danych między różnymi systemami magistrali.
Opis działania
Następujące funkcje modułu centralnego bramy (ZGM) opisane są:
Synchronizacja
W celu realizacji synchronicznym z poszczególnych funkcji w sieci jednostek sterujących, wspólna podstawa czasu jest konieczna. Po uruchomieniu modułu centralnego bramy, kilka jednostek sterujących (ZGM, DSC, ICM i DME / DDE) działają jako węzły synchronizacji.
Bezawaryjnej synchronizacji FlexRay wymagana jest komunikacja z ZGM co najmniej 2 jednostek sterujących. Jeśli na przykład DSC nie powiodło, ICM bloki sterowania i DME / DDE są wykorzystywane jako węzły synchronizacji. Jeśli FlexRay jest uszkodzony, linie autobusowe jednostek kontrolnych ZGM, ICM, DSC i DME / DDE muszą być sprawdzone.
Zarządzanie konfiguracją pojazdu
Do konfiguracji pojazdu funkcja systemu jest zintegrowana z Gateway modułu centralnego. Podstawowym zadaniem tej funkcji systemu jest przechowywanie określonych danych
(np zamówienia pojazdu, profil pojazdu, poziom integracji) centralnie wewnątrz pojazdu.
Gdy jest to wymagane przez system diagnostyki i / lub funkcji systemu pojazdu danych wewnętrznych, informacje na temat poleceń diagnostycznych zapisanych w konfiguracji pojazdu mogą zostać odzyskane.
- Centralna pamięć błędów
Uruchomienie i wyłączenie zasilania obwodu pojazdu komunikacji
Aktywacja dostępu Ethernet
Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony w trybie normalnej pracy. Przed każdym użyciem, dostęp do sieci Ethernet musi być włączony, a po każdym użyciu, ponownie wyłączony. Podłączając ICOM A, linia aktywacji pin 8 jest podłączone do listwy 30B (Pin 16), a to umożliwia dostęp do sieci Ethernet.
Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony przez odłączenie ICOM A z gniazda diagnostycznego.
Każdy uczestnik w sieci Ethernet jest przypisany unikatowy numer identyfikacyjny, na całym świecie znany jako "adres MAC" (Media Access Control). Adres MAC jednoznacznie identyfikuje każdy uczestnik w sieci. Adres MAC pojazdu znajduje się w ZGM i nie może być zmieniona.
Numer identyfikacyjny pojazdu określa pojazd z systemu programowania BMW.
Po włączeniu połączenia poprzez sieć Ethernet i utworzenia połączenia fizycznego, centralny moduł bramy jest przypisany adres IP przez ICOM A. specjalna procedura, znana jako "identyfikacja pojazdu" jest następnie wykonywana między systemem diagnostycznym i / lub systemu programowania i ZGM w którym adres IP, numer identyfikacyjny pojazdu i adres MAC są wymieniane. Dzięki temu pojazd być identyfikowany w sieci warsztatowej co oznacza, że połączenia komunikacyjne mogą być ustalone.
Połączenie Ethernet nie ma wpływu na sposób, w jaki funkcjonuje połączenie D-CAN, ani nie wpływają na jego charakterystyke czasowe.
Należy unikać jednoczesne działanie D-CAN i dostępu Ethernet. Jednoczesne działanie może spowodować diagnostycznych kolizji poleceń w pojeździe. Może to zakłócić komunikację za pośrednictwem dwóch wejść.
Programowanie odbywa się zawsze poprzez port dostępu Ethernet. D-CAN jest używany tylko do diagnostyki, a nie do programowania. Podłączenie do pojazdu musi być utrzymane do operacji programowania
Aby zapobiec manipulacjom dane / Manipulowanie, Bramka Moduł centralny zwany jako moduł zabezpieczający Master. Ponadto w kilku wybranych jednostek sterujących (np samochodów Informacje komputerowych, tablicy rozdzielczej, Wyświetlacz Head-up, Controller), co jest znane jako Client Security
Podłączenie systemu diagnostycznego
Ethernet nie jest włączony, aż złącze diagnostyczne zostanie podłączone. To jest most w złączu diagnostycznym między Pin 8 i Pin 16. Ten most przełącza zasilanie do kontrolera Ethernet w centralnej modułu bramy.
"
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Każde bmw serii F10 ma ZGW (ZGM rheingold) pewnie ktoś wymienił złącze obd 2 (może przy podłączaniu innej głowicy diagnostycznej ktoś miał problemy z powodu pinu 8 w obd (również CIC w E-serii też ma Ethernet w OBD)
Cytat z rheingolda o module ZGW (ZGM) przetłumaczony na polski z angielskiego przez tłumacza google
"Centralny moduł bramki (ZGM)
Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.
Co autor miał na myśli?? Tyle tekstu i nie wiadomo po co..
Jeśli chodziło o to że każda F10 posiada ZGW to ta informacja nie dziwi))) a jeśli chciałeś powiedzieć że każda ma Ethernet - OBD - to to jest nie prawda.
To miałem na myśli... że mając ZGW sterownik (do niego jest podłączone złącze OBD) faktycznie jest port ethernet, a to że nie ma go w OBD (to bardzo dziwne ???) i sam rheingold informuje że programowanie z ZGW (czyli napewno F10) jest tylko po sieci ethernet nie po d-can a icom sam wybiera port ethernet do komunikacji przy ISTAP (sory skrócę tekst chciałem żeby było wszystko co pisze o ZGW rheingold ,wiedzy nigdy nie ma za dużo)
Zgadza się. Kabel ENET podpina się do OBD z którego dalej idzie na ZGW. Jeśli uważnie przeczytasz swoją wiadomość to jest w RG napisane że:
"Których główne autobusy są połączone do modułu centralnego bramy (ZGM) zależy od roku modelowego i wyposażenia pojazdu."
Jeśli w aucie fabrycznie nie było nawigacji, to oznacza że linii Ethernet ZGW - CIC też niema, bo ona nie jest potrzebna.
Ethernet służy do pracy z kodami FSC, aktualizacją map w serwisie oraz innych prac które potrzebują z połączenia z HDD CIC. Firmware leży nie na HDD więc do zwykłego podnoszenia softu nie używa się. Sprawdzałem to ne raz))
Niestety enet nie łączy się z e91 lci... Błąd net 0012 no connection w swid reader. Dcan również nie daje rady, odczytuje tylko vin. Dziwne, ponieważ po podłączeniu enet do auta pojawia mi się nowe połączenie sieciowe, ale jest jakiś błąd po zdiagnozowaniu- nieprawidłowo skonfigrowany adres ip w karcie sieciowej. Może win10pro tutaj coś miesza.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Niestety enet nie łączy się z e91 lci... Błąd net 0012 no connection w swid reader. Dcan również nie daje rady, odczytuje tylko vin. Dziwne, ponieważ po podłączeniu enet do auta pojawia mi się nowe połączenie sieciowe, ale jest jakiś błąd po zdiagnozowaniu- nieprawidłowo skonfigrowany adres ip w karcie sieciowej. Może win10pro tutaj coś miesza.
Skonfiguruj prawidłowo Ediabas.pod ENET. Gdzieś tu wrzucałem plik *.ini do ENETu. Również zobacz jaki masz SWID reader? x86 lub x64?
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Pliki są użyte z tego wątku, swid 64bit czy 32bit nie działa, sprawdzone na 3 laptopach... Co nie zmienia faktu, że Bmw i tak posiada zacofane mapy :-) AOW Wrocławia istnieje od kilku lat a w mapach z 2014r ich nie ma...
P.S. Alex możesz zdalnie zerknąć na to moje autko? Posiadam enet i dcan i to nie te z Ebaya za kilka $$$ sprowadzone z Pekinu:-)
Nerwy już mi się "kończą"...
Rano podejście OBD>Ethernet>Router>FTP>hex editor, w innym wypadku mam Garmina z korkami LIVE i najnowsyzmi mapami :-)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Pliki są użyte z tego wątku, swid 64bit czy 32bit nie działa, sprawdzone na 3 laptopach... Co nie zmienia faktu, że Bmw i tak posiada zacofane mapy :-) AOW Wrocławia istnieje od kilku lat a w mapach z 2014r ich nie ma...
P.S. Alex możesz zdalnie zerknąć na to moje autko? Posiadam enet i dcan i to nie te z Ebaya za kilka $$$ sprowadzone z Pekinu:-)
Nerwy już mi się "kończą"...
Rano podejście OBD>Ethernet>Router>FTP>hex editor, w innym wypadku mam Garmina z korkami LIVE i najnowsyzmi mapami :-)
Niewiem czy to cytat czy wiadomość)) ale odpowiem.
Wcześniej napisałem Ci że musisz najpierw odpowiednio skonfigurować Ediabas.
Kabel ENET produkowany w Pekinie czy zrobiony w domu niema znaczenia, bo oprócz rezystora i przewodów w środku nic niema)))
Mówiłeś że znasz Tool32. Możesz wyciągnąć D-kanem 1B przez ten program lub polecałem Dr. Gini.
Niestety jak tej informacji Ci nie wystarczy, to polecam podpytać na forum kto jest z twojej okolicy i umówić się na płatną wizytę. Nerwy będą całe)))
No więc tak enet nie działa u mnie z programem swid reader, ale pobrałem za pomocą enetu plik z cica generalPersistencyData_DiagnosticSWTController edytowałem go w hex editorze potem generator i mam swój kod, działający :-)
Gratulacje. Nie szukasz łatwych rozwiązań).
Z tego co zrozumiałem to wyciągnąłes plik, zmieniłeś w nim kod na poprawny i podmieniłeś w CIC. Po tym zabiegu kod CIC przy włożeniu USB z mapami już nie potrzebuje?
Kod fsc musiałem wpisac po włożeniu pendrive. Plik, który pobrałem z cic'a po edycji hex editorem zapisujesz jako a.hex i już go spowrotem nie wgrywasz. Uzywasz go do wygenerowania kodu fsc. To samo można zrobić bez enetu, icoma, dcana. Do tego wystarczy usb ethernet adapter za 8? z chin z odpowiednim chipsetem, ja akurat użyłem enetu bo mam oryginalny cic ale jak ktoś ma dołożony cic i nie ma sieci w obd to można przez usb w schowku ściągnąć ten plik :)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Zgadza się. Kabel ENET podpina się do OBD z którego dalej idzie na ZGW. Jeśli uważnie przeczytasz swoją wiadomość to jest w RG napisane że:
"Których główne autobusy są połączone do modułu centralnego bramy (ZGM) zależy od roku modelowego i wyposażenia pojazdu."
Jeśli w aucie fabrycznie nie było nawigacji, to oznacza że linii Ethernet ZGW - CIC też niema, bo ona nie jest potrzebna.
Ethernet służy do pracy z kodami FSC, aktualizacją map w serwisie oraz innych prac które potrzebują z połączenia z HDD CIC. Firmware leży nie na HDD więc do zwykłego podnoszenia softu nie używa się. Sprawdzałem to ne raz))
Niestety mając F10 nie znasz się ....
ZGW to moduł Getaway to znaczy że podłączane są do niego wszystkie magistrale (nie tylko most z CIC gdzie w obd jest ethernet tylko do CIC)
to co napisałeś to dotyczy wersji Exx a nie Fxx ZGW ten moduł do master (zobacz na drzewie w ista D czy P) to znaczy że pośredniczy w wymianie informacji między magistralami jest ich kilka w każdym bmw fxx tak samo jak też w exx) i to nie tylko o różnej prędkości aby między nimi była komunikacja musi być moduł który tłumaczy dane aby były zrozumiane we wszystkich magistralach po to jest moduł bramy (Getway)
ten cytat to znaczy że w różnym okresie inne moduły występowały w roli bramy (getway) tłumacza, a nie tylko ZGW
Opowiadasz bajki że w Fxx ethernet służy do tylko do FSC i CIC (nawet bez cic) ZGW służy przecież do programowania w Esys każdego modułu z ENET (tak samo w rheingold ISTA D bez względu na wyposażenie )
(nie po D-can 100% piny 6- Low Speed CAN i pin 14 High Speed CAN) można programować każdy moduł więc jakim sposobem po D-can (jak po Enet piny 3 ,11,12,13 plus 4,5 masa i 8 z 16 z rezystorem 511Ohm dla uruchomienia portu ethernet)
enet to najnowszy protokół komunikacyjny wystarczy zwykły kabel (ma w sobie interfejs can i most) bardzo szybki o wiele szybszy niż Dcan (D-can zostawiony tylko w fxx do diagnostyki dla innych interfejsów diagnostycznych nie tylko bmw)
(a to że po przejściu przez moduł bramy (ZGW ) informacje są kierowanie przez linie CAN (podwójna skrętka CAN-L i CAN-H) do innych modułów to nie znaczy że programujesz po d-can )
D-can to znaczy dokładnie diagnostyka (D) CAN myślisz że w E60 (e87 e90 też) w 2003 roku do diagnostyki był interfejs K-line to nie było CAN, było tylko ZGM tłumaczyło CAN na K-line (tylko pin 7 -k-line i most interfejs) dlatego wystarczy do 2007 roku zwykły interfejs za 50 zł (na k-line)
magistrale CAN są podobne tylko po 2007 roku moduł ZGM zmienił sie (zmienił sie protokół diagnostyczny na d-can pin 6 i 14 plus most, a magistrale pozostały can o różnej prędkości, po to są bramy (geteway))
a ethernet w exx jest tylko do modułu CIC bezpośrednio, nie tak jak w Fxx do modułu ZGM (ZGW)
To jest wielka różnica (nie ma znaczenia czy jest CIC) programujemy moduły tylko po ENET a ZGW rozsyła informacje z danymi po różnych magistralach (nie musi byc most a może być flexRail (>1mb/s) jak jest w fxx)
to że moduł ethernet jest wyłączany po odłączeniu enet lub ICOM nie ma znaczenia ) ważny jest moduł master ZGW (inny niż w Exx)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięNiestety mając F10 nie znasz się ....
Po pierwsze żeby tak mówić musisz być pewny że znasz więcej, po drugie przerobiłem nie jedną F-ke więc mam doświadczenie.
Z twojego opisu widać że posługujęsz się książkową informacją tylko interpretujesz ję w swój sposób.
Wszystko co napisałeś - prawda oprócz tego co napisałem ja wyżej. Nic nie pisałem o ZGW jako Gateway. Napisałem że z niego nie idzie Ethernet do CIC jeśli nie było wcześniej nawigacji. Mówie nie o Flexray, D-kanach i innych magistralach.
Podpinasz ENET do OBD. Masz połączenie sieciowe z ZGW (ehternet). To połączenie ethernet masz TYLKO z ZGW i cała twoja wiedza jest bazowana na tym, że obsługa wszystkich sterowników idzie przez Ethernet. Z jakiej stony popatrzeć)). Po podłączeniu do ZGW przez ETHERNET masz dostęp do wszystkich sterowników w aucie, ale przez inne magistrale niż Ethernet, bo Ethernet masz tylko komp-ZGW. ZGW interpretuję sygnał po magistrali ENET od kompa i wysyła dalej do sterowników po innych magistralach w zrozumiałej dla nich formie.
N.p. Jesli łączysz się z klimą (IHKA) to też przez Ethernet?? No niby tak bo masz połączenie Ethernet z ZGW, ale od ZGW do IHKA już nie.
Jak jeszcze raz przeczytasz to co ja napisałem, to zobaczysz że czarnym po białemu napisane że połączenia ETHERNET od ZGW do CIC NIEMA!!!
Jeśli tego nie rozumiesz, to ja jeszcze raz wytłumacze: BRAK INSTALACJI ETHERNET OD ZGW DO CIC. NIEMA KABLI. Jak nie masz kabli FIZYCZNIE to twoja teoria nie zadziała. Możesz łączyć sie z autem wg swojej wiedzy ENETu, ale połączenia FTP z CIC nie nawiążesz.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięNiestety mając F10 nie znasz się ....
Po pierwsze żeby tak mówić musisz być pewny że znasz więcej, po drugie przerobiłem nie jedną F-ke więc mam doświadczenie.
Z twojego opisu widać że posługujesz się książkową informacją tylko interpretujesz ję w swój sposób.
Nie twierdze że wiem więcej, ale w tym temacie to mam zgłębioną wędzę (nie będę przytaczał dlaczego )
oczywiście że czytam książki, a niby skąd czerpać wiedzę (wiadomo że na forum to 80% to informacje zasłyszane gdzieś tam na innym forum lub domniemania ...
Jakie masz doświadczenie z serią F oprócz tego że masz F10, programowałeś lub kodowałeś ISTA P i diagnozowałeś ISTA D ??? to co innego niż zrozumienie zasad funkcjonowania magistral i elektroniki chociażby po to aby symulować magistrale na stole ze sterownikami (wiadomo z jakiego powodu)
A Ty też nie wiesz z kim dyskutujesz ..... (ale to nie jest istotne liczy się co się wypowiada i jakie to ma znaczenie )
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Jak jeszcze raz przeczytasz to co ja napisałem, to zobaczysz że czarnym po białemu napisane że połączenia ETHERNET od ZGW do CIC NIEMA!!!
Jeśli tego nie rozumiesz, to ja jeszcze raz wytłumacze: BRAK INSTALACJI ETHERNET OD ZGW DO CIC. NIEMA KABLI. Jak nie masz kabli FIZYCZNIE to twoja teoria nie zadziała. Możesz łączyć sie z autem wg swojej wiedzy ENETu, ale połączenia FTP z CIC nie nawiążesz.
Połączenia Ethernet ZGW do CIC w Fserii nie ma to prawda (nigdzie nie napisałem że jest tak jak w Exx ODB-ETH -CIC GW)
jest połączenie przez światłowód ZGW jest włączony do pierścienia MOST (dlatego nie potrzebne jest złącze most do programowania w Fserii) to tak jak podłączenie przez ICOM A i B
Pisałem że ethernet to tylko Interfejs, inny jest w Fserii i inny jest w Eserii nie jest zawarty w OBD to tylko piny
zawarty jest w module dla F serii w ZGW module centralnym (inny jest F20 i F30 FEM) i powtórzę w Fserii jest dla wszystkich modułów
to prawda co napisałeś programujesz przez ENET przez OBD > ZGW (tu koniec ethernet) > teraz ramki danych płyną do odpowiedniej magistrali przez jej zasilanie głównie to CAN o różnej prędkości,
a do pierścienia MOST po światłowodzie OBD>ETHERNET> ZGW >MOST
D-can zostawiono dla diagnostyki modułów (mechanicy nie wszyscy maja ICOM czy Ethernet w głowicach)
A i tak łączą się z OBD > CAN H i CAN L , łączysz się z ZGW a on pośredniczy w wymianie informacji z sterownikami innych magistral CAN i to nie ma znaczenia że te magistrale są po CAN
Po to jest kilka magistral ponieważ sa informacje i sterowniki uprzywilejowane ich dane sa najważniejsze i inne sterowniki muszą czekać na wysłanie ramki danych .
Powtarzam jeszcze raz Twoja wiedza nie jest mała widzę przecież co piszesz i ile,
wiadomo że nie wszystko wiemy i cały czas sie uczymy....
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięA Ty też nie wiesz z kim dyskutujesz ..... (ale to nie jest istotne liczy się co się wypowiada i jakie to ma znaczenie )
Ta dyskusja jest bez sensu.. Robiłem doposażenia w CIC i wiem o czym mówie. Dostaję kostkę z CHAMP2 i widze brak przewodów z ZGW. Dla mnie to oznacza, że linii Ethernet od ZGW - BRAK. Również to oznacza, że przez OBD ja nie mogę połączyć się z HDD CIC przez FTP.
Masz Professional - masz kabli ZGW-CIC - masz połączenie sieciowe z HDD CIC przez telnet oraz FTP. To tyle co chciałem powiedzieć.
Podsumowując seria F POSIADA instalację ETHERNET od ZGW do CIC jeśli ma nawigację, a jeśli nawigacji brak, to i brak instalacji.
SWID reader ciągnie FSC w serii F bez problemu nawet jak niema kabli z ZGW do CIC. (może komuś się przyda))
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Gratulacje. Nie szukasz łatwych rozwiązań).
Z tego co zrozumiałem to wyciągnąłes plik, zmieniłeś w nim kod na poprawny i podmieniłeś w CIC. Po tym zabiegu kod CIC przy włożeniu USB z mapami już nie potrzebuje?
Alex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Gratulacje. Nie szukasz łatwych rozwiązań).
Z tego co zrozumiałem to wyciągnąłes plik, zmieniłeś w nim kod na poprawny i podmieniłeś w CIC. Po tym zabiegu kod CIC przy włożeniu USB z mapami już nie potrzebuje?
Alex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)
Kod FSC zawiera certyfikat w którym są zawarte informacje między innymi VIN i datę ważności certyfikatu
od kiedy do kiedy miesiąc i dzień dokładnie generowany i decodowany jest przez openSSL,
który CIC zawiera,
wyciągając go z CIC zmieniasz tylko datę tym jest FSC generator najczęściej ważny jest kod FSC tylko rok ale bywają dłuższe też daty, jak i kilku dniowe (oczywiście tylko i wyłącznie w celach czysto finansowych ) ...
Base64encoder jest tylko do zapisu wygenerowanego (jak też dekodowanie) certyfikatu do postaci kodu cyfrowego
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięAlex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)
Plik lookup.xml był źle skonfigurowany dla tego masz jeszcze myśle że z 10 aktualizacji map zanim poprosi o kod. Jeśli w skrócie to wygenerowałes kod do map np 2025-1. Wszystkie mapy poniżej można instalować bez wprowadzania kodu. Kody Lifetime tworzy każdy generator - potrzebna tylko mała korekta pliku lookup.))
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięKod FSC zawiera certyfikat w którym są zawarte informacje między innymi VIN i datę ważności certyfikatu
od kiedy do kiedy miesiąc i dzień dokładnie generowany i decodowany jest przez openSSL,
który CIC zawiera,
wyciągając go z CIC zmieniasz tylko datę tym jest FSC generator najczęściej ważny jest kod FSC tylko rok ale bywają dłuższe też daty, jak i kilku dniowe (oczywiście tylko i wyłącznie w celach czysto finansowych ) ...
Base64encoder jest tylko do zapisu wygenerowanego (jak też dekodowanie) certyfikatu do postaci kodu cyfrowego
Co masz na myśli pisząc "Kod FSC"? Kod który na przykład aktywuję nawigację (1B, DE), czy kod który generuję genererator kodów do aktualizacji map?
Ogólnie kody FSC, generator kodów FSC nie generuje je od nowa, są wyciągane z modułu przez (można też użyć Tool32) Swid reader czy FSCTool ,ESYS
jak na razie to nikt nie potrafi poza BMW ASAP ich generować, a już coraz więcej sterowników je zawiera w nowych modelach, to zabezpieczenie kiedyś było tylko do CCC i navi (wszystkie kody do każdego vin są dostępne do 2007 roku) później CIC i servotronic a teraz nawet DDE/DME je zawiera .
Jak ktoś przed ogólne dostępnym tokenem do Esys umiał go sam generować Esys 3.21 do 3.24 (nieliczna grupa w Polsce) to mnie więcej wie jak wygląda generowanie Certyfikatu przez openSSL
(dlatego od dawna wiadomo że w programach bmw do szyfrowania kodów używane jest OpenSSL co widać w każdym programie bmw a szczególnie w ISTA P)
Ogólnie jak się generuje certyfikat (podobnie jak FSC aby go wygenerować) przez OpenSSL
Potrzebna jest procedura odwrócenia wygenerowanego kodu
Ilość bitów jaką ma mieć kod (private key)
- dane do zakodowania w pliku konfiguracyjnym zawiera na pewno vin samochodu numery pewnie sterownika i dane ???
I z tego generowany jest certyfikat który za pomocą różnych (typu base64) dodatkowych programów jest przetwarzany i widać go p postaci różnych plików
Klucz musi być stały do sterownika ponieważ po wyciągnięciu go można za pomocą generatora zakodować nową datę ważności
Co robą przytoczone wcześniej programy do generowania kodów FSC (ale też można zamówić go w BMW do używanego modułu np. CIC i działa z nowym vin
Co do kodowania NCS modułu CIC z innym vin to raczej na 99% nic z tego nie będzie wyrzuci błąd
Znajomy w e92 chciał sobie zakodować BMW APPS a niestety na kraj w którym mieszka nie jest przewidziana taka opcja, więc zmienił vin w CIC i COMBOX na wersje USA (gdzie była dostępna taka opcja)
niestety po takich modach cic (dało się zmienić vin i w combox też) się zawiesiło i w ogóle przestało działać?
Ale da się wszystko naprawić zrobić(oczywiście nie sam z pomocą innych //), ,za pomocą FSCtool i ENET zalogował się w CIC (wymagana znajomość loginu i hasła) i wyciągnął stary kod FSC i powtórnie zaprogramował moduł (zrobił też później downgare do wersji isty v41) aby uruchomić BMW APPS , oczywiście można używać starszej wersji ISTY niż jest stopień integracji, ale trzeba trzeba go za pomoca tool32 zmienić na niższy i wtedy można używać nawet ISTY P
Dlatego chciałem tutaj niektóre osoby przestrzec że najnowsze nie zawsze jest najlepsze osoby z BMW po 2009 roku powinny ostrożnie podchodzić do aktualizacji
Np. servotronic wymagany kod FSC do aktualizacji który jest dostepny ale nie jest tani?
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięAlex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)
Plik lookup.xml był źle skonfigurowany dla tego masz jeszcze myśle że z 10 aktualizacji map zanim poprosi o kod. Jeśli w skrócie to wygenerowałes kod do map np 2025-1. Wszystkie mapy poniżej można instalować bez wprowadzania kodu. Kody Lifetime tworzy każdy generator - potrzebna tylko mała korekta pliku lookup.))
No właśnie pamiętam, że edytowałem komende jaką ma wykonać generator wpisując na końcu 0xFF bo gdzieś wyczytałem, że to działa na wszystkie updaty map. Inna komenda była dla 2014-1, 2015-2 a 0xFF miała działać "uniwersalnie" i zadziałała tak jak chciałem :)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięjak ktoś ma dołożony cic i nie ma sieci w obd to można przez usb w schowku ściągnąć ten plik
Czy możesz kolego z grubsza napisać jak to zrobić ? Ja CIC dokładałem.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięCzy możesz kolego z grubsza napisać jak to zrobić ? Ja CIC dokładałem.
Masz emulator czy skrypt??
Skrypt
A ze sprzętu to na razie mam laptopa z XP starszego od węgla, stary pakiet INPA 4.4.7 z EDIABAS 6.4.3 i dkan
Musisz ogarniać FSTool. Bez niego nawet jak będziesz miał kod do aktualizacji nic nie zrobisz.
SWID Reader wyciąga kod FSC bez problemu. Wczoraj miałem e60 z dołożonym CIC-em. SWID wyciągnał FSC tak jak na innych autach z oryginalnym CIC. ENET do tego nie jest potrzebny. Robiłem ICOM-em. U kogo nie działa SWID ma coś nie tak w ustawieniach.)
No to lipa, w życiu tego nie robiłem :scratch_one-s_head:
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięA ze sprzętu to na razie mam laptopa z XP starszego od węgla, stary pakiet INPA 4.4.7 z EDIABAS 6.4.3 i dkan
Jak pisałem wyżej są różne Dcan-y. Z jednym współpracuję SWID z drugim nie. W piątek będę miał kolejną E60 tylko nie wiem czy ma CIC. Jeśli będzie to sprawdzę na swoim Dcan-e
Alex a co sądzisz o połączeniu kablem ENET jak opisał to kolega denzer89 ?
Nigdy nie próbowałem, ale ty nie masz ENET w aucie. Jak ty chcesz przez niego połączyć sie? Wątpie żeby Ci dołożyli ENET przy doposażeniu.. Większość aut z doposażonymi CIC nie mają nawet USB w schowku.
Doposażenie sam robiłem (jak zrobisz sam to wiesz że jest dobrze zrobione, jestem bardzo uczulony na nieoryginalne śruby i wkręty lub ich brak) a navi u mnie w ogóle nie było więc i deche wymieniałem. USB w schowku też mam, a kumpel aktywował mi navkę. Nie wiedziałem że jest jeszcze ENET. A możesz mi powiedzieć czy ENET idzie bezpośrednio z CIC do złącza diagnostycznego, czy jest jeszcze jakiś moduł po drodze ?
Jak napisałbyś mi jeszcze numery pinów to będę bardzo wdzięczny :)
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięJak napisałbyś mi jeszcze numery pinów to będę bardzo wdzięczny
A samemu poszukać religia nie pozwala?? Otwierasz WDS lub RG i szukasz. Informacja ta jest dostępna dla wszystkich. I tak nie będziesz tego robił.
Genialny ten program Dr.Gini. W kilka sekund odblokowałem DVD i zmieniłem język na polski w moim CICie. Niestety udało mi się połączyć tylko po DCANie bo mój ENET za nic nie chce się połączyć z autem. Co prawda ENET mam z Chin ale sprawdzałem go miernikiem i wszystko styka. Jedynie rezystor może być padnięty i nie uruchamia ENETU we wtyczce obd choć nie chce mi się w to wierzyć.
W każdym razie mam olbrzymie problemy ze zaczytaniem tego HEXa 1B. Po DCANie normalnie programowałem sterowniki i kodowałem moduły żeby ustawić auto pod siebie a tu taki jeden mały szkopuł mnie tak denerwuje. Szkoda że 1B nie da się ściągnąć po DCANie bo już bym go dawno miał.
Czy wy po podłączeniu ENETU ustawiacie na sztywno adres i bramkę czy pozostawiacie aby ustawiło się to z automatu. Mi po podłączaniu tego kabla, chwile mieli ikoną w systrayu az pojawia sie komputerek z żółtym wykrzyknikiem czyli mniej więcej tak jak powino być. Adres ustawia się 169.254.134.116 (o ile dobrze pamietam) czyli też mniej więcej ok a jednak ani SWID ani ten program Dr Gini ani ZGW Search nie może się połączyć. Nie wiem co jeszcze moge zrobić. Ten patent z ustawieniem i wejsciem na auto w trybie FTP też niestety nie działą
A co ty szukasz przez ZGW Search jak ty nie masz tego sterownika? ENET tylko do bezpośredniego podlączenia z CIC (jesli był fabrycznie).
Najpierw poczytaj jak wszystko działa w twoim aucie, a nie bierz instrukcję z F-serii.
P.S. gdzieś tu jest instrukcja jak wyciągnąć FSC z CIC po ENET w E90. Trzeba tylko poszukać.
Enet pewnie dziala tylko na sztywno adresy ip musisz ustawic...
Witam, koledzy auto F48 (mapa Road Map Europe 2019-2 Route) potrzebuje aplikację do wyciagniecia fsc.
Dzieki.
Nie wiem co Ci to da, ale FSC możesz wyciągnąć przez ESYS :D