Witam
Mam E60 2003 r. 530D. Posiadam icoma i iste P. Chciałem zaaktualizowac sterowniki. Jak przygotowac do tego auto itp zeby czegoś nieuwalić ? :)
Pozdr
Lechu
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Witam
Mam E60 2003 r. 530D. Posiadam icoma i iste P. Chciałem zaaktualizowac sterowniki. Jak przygotowac do tego auto itp zeby czegoś nieuwalić ? :)
Pozdr
Lechu
1. Sprawdzony prostownik minimum na 60A. Miałem przypadek kiedy prostownik nagle zmarł w trakcie programowania. Grozi to w niektórych przypadkach wymianą sterownika.
2. Czytać to co jest napisane w programie: Czyli kola prosto, okna zamknięte i tp
Program nie zacznie programować jeśli coś będzie nie tak. Najpierw sprawdzi wszystko a później zacznie. Jeśli samochód był doposażony lub zostałe wymienione może powstać problem. W ISTA-P która jest na tym forum w standardzie jest wyłączony tryb sprawdzenia napięcia i włączony tryb experta. Zrobione to dla tego żeby móc kodować lub programować pojedyncze sterowniki bez podłączania prostownika. Polecam ten tryb sprawdzenia napięcia włączyć jak będzie zamiar zaktualizować całe auto.
Czasami ISTA-P zawiesza się. W żadnym prypadku nie można odłączać ICOMa. Trzeba czekać!!!!
Jak program napisze że jest koniec, to tylko wtedy można odpinać auto..
Powodzenia!!
Hej Lechu,
Jak tam poszło??
na razie odpusciłem bo nigdy tego nierobiłem. Nie chce auta uziemić :)
Ale jak sie zdecyduje na pewno zdam relacje
witam
W końcu jestem po pierwszym programowaniu całego auta X5 2006r :)
W załączniku Raport końcowy z ISTY dla wglądu dla expertów czy zrobiłem wszystko ok
Bo cos krótko robił całą operacje - około 30 -40 min
Pozdro
Lechu
Aktualizacja tylko egs modułu skrzyni biegów reszta to kodowanie dlatego tak szybko poszło
Jeśli sam nic nie kombinowales z ISTA, to znaczy ta X5 miała już wszystko aktualne i jedynie co znalazła ISTA to aktualizację dla skrzyni.
W E60 2003 r 3.0D gdzie znajduje sie gniazdo MOST ?
Witam jaka jest szansa uwalić sterownik silnika dde e83 istą p i czy istnieje możliwosć postawienia go na nogi w razie czego a i czy póznjej trzeba robic jakjeś aktualizacje
Żadnej szansy ISTĄ/P uwalić sterownik DDE jeśli auto na zasilaniu i ICOM w porządku. Jest szansa postawić na nogi.
A poco ruszać ten sterownik??
Witam nie przez icom ale kabel d can mam auto 2005 znalazłem nowszy soft nie wiem czy cos to zmieni
No to ja bym robił to przez WinKFP i na zasilaczu.
ISTA przez emulator nigdy nie stosowałem.
Witam !CytatW E60 2003 r 3.0D gdzie znajduje sie gniazdo MOST ?
Gniazdo MOST w E60 znajduje się za lewym teleskopem od schowka pasażera .Najlepiej na dole go wypnij i wtedy zobaczysz go odrazu .
Tak fajnie jest schowany ,że kto już wie to po omacku go wyciąga ,ale jak pierwszy raz to mimo podpowiedzi jest problem go dostrzec .
Choć pytanie stare ,to ostatnio sporo się mnie o to pyta .
Co do upgrade'u - ISTA-P robi wiele z automatu ,ale potrafi uwalić sterownik silnika ! Dlatego dobrze poćwiczyć ile się da programem WinKfpt.
ISTA-P to ogólnie fajna sprawa do sprawnych niegrzebanych aut .Jeśli natomiast coś już było mieszane ,wymieniane ,źle dopisane to często zatnie się i nic nie zrobi .
pozdrawiam
Koledzy mam pytanie dotyczące programowania Modułu Nawigacji CCC (menu jeszcze z plastrem miodu) . Czy mogę za pomocą ICOM Ista-P podnieść oprogramowanie tylko CCC czy muszę podnosić wszystkie moduły ?
Ile czasu trwa programowanie modułów CCC oraz jak się mam za to zabrać - Będzie to moje pierwsze programowanie ICOM - em.
Proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy post na tym forum.
Dziękuje i Pozdrawiam
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Koledzy mam pytanie dotyczące programowania Modułu Nawigacji CCC (menu jeszcze z plastrem miodu) . Czy mogę za pomocą ICOM Ista-P podnieść oprogramowanie tylko CCC czy muszę podnosić wszystkie moduły ?
Ile czasu trwa programowanie modułów CCC oraz jak się mam za to zabrać - Będzie to moje pierwsze programowanie ICOM - em.
Proszę o wyrozumiałość jest to mój pierwszy post na tym forum.
Dziękuje i Pozdrawiam
Jeśli masz stary soft w innych sterownikach to dla czego nie chcesz zaktualizować ich również?? Najdłużej idzie aktualizacja CCC - około 1h. Zależy od kompa, ile będzie robił plan, ale ja bym atualizowałem całe auto żeby poźniej nie było rozbieżności w i-level.
Podpinasz zasilacz. Odpalasz ISTA-P i naciskasz wylicz plan. Jesli masz tryb ekspert wlączony to możesz usunąć ptaszki ze sterowników którę nie chcesz aktualizować, to co powinno być zaktualizowane razem będzie szare, więc nic ne popsujesz.
Czytaj komunikaty na kompie i działaj jak tam napisane.
Sciągnij tylko najnowszą ISTA-P bo wersja 3.55 uwalila mi CAS. Tą najnowszą nie sprawdzałęm na starszych autach, ale pisali że ten problem z CAS-em niby poprawili. Jak będzie tak jak u mnie to można będzie CAS uruchomić za pomocą WinKFP.
Licz na 3 godziny minimum
Dzieki Alex za cenne informacje
Mam komputer I3 ,8GB RAM, 250 GB dysk SSD
Zainstalowane oprogramowanie na moim kompie to :
- BMW ISTA-P Loader/ICOM Emulator (Ista-P Version:3.57.0.400 )
- SW ID reader (1B)v1.2
- iTool Radar
- Ista P ver 3.53
- WinKFP ver 5.3.1
- INPA - Loader BMW INPA Version 5.00
- NCS-Expert tool
- EDIABAS Toolset 32 (version 4.0.3)
- E-Sys Launcher Premium
ICOM zaktualizowany do najnowszego oprogramowania
Szukam teraz zasilacza w rozsadnych pieniadzach - Znalazłem cos takiego ale mam mieszane uczucia .
http://allegro.pl/telwin-prostownik-do-ladowania-doctor-charge-50-i5924977444.html
Jak narazie sprzet jest tylko wiedzy brakuje , a boje sie czegos uszkodzic.
Mam jeszcze jedno pytanie czy w Nawigacji CIC istnieje duze ryzyko uszkodzenia modułu uzywajac programu CIC Language Coding z Utilty.exe bo ten program wyglada na najbardziej intuicycjny. Niewiem jakim programem jeszcze z mojego zestawu moge zmienic jezyk w CIC .
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj się
Dzieki Alex za cenne informacje
Mam komputer I3 ,8GB RAM, 250 GB dysk SSD
Zainstalowane oprogramowanie na moim kompie to :
- BMW ISTA-P Loader/ICOM Emulator (Ista-P Version:3.57.0.400 )
- SW ID reader (1B)v1.2
- iTool Radar
- Ista P ver 3.53
- WinKFP ver 5.3.1
- INPA - Loader BMW INPA Version 5.00
- NCS-Expert tool
- EDIABAS Toolset 32 (version 4.0.3)
- E-Sys Launcher Premium
ICOM zaktualizowany do najnowszego oprogramowania
Szukam teraz zasilacza w rozsadnych pieniadzach - Znalazłem cos takiego ale mam mieszane uczucia .
http://allegro.pl/telwin-prostownik-do-ladowania-doctor-charge-50-i5924977444.html
Jak narazie sprzet jest tylko wiedzy brakuje , a boje sie czegos uszkodzic.
Mam jeszcze jedno pytanie czy w Nawigacji CIC istnieje duze ryzyko uszkodzenia modułu uzywajac programu CIC Language Coding z Utilty.exe bo ten program wyglada na najbardziej intuicycjny. Niewiem jakim programem jeszcze z mojego zestawu moge zmienic jezyk w CIC .
Możesz zmienić za pomocą CIC utility. Ja to robie NCS chociaż mam CIC Utility. Facet który zrobił ten program mówi że jest w nim bląd i czasem program psuję wszystkie języki, ale słyszałem to tylko od niego)) takich przypadków nie miałem.
Komp może być)
Alex czy NCS koduje sie tak samo jak w CCC ? Czy jest inna procedura ?
NCS to program. CCC to sterownik. Nie rozumiem pytania.
Miałem na myśli czy procedura kodowania sterownika w nawigacji CIC za pomocą programu NCS jest taka sama jak sterownika w nawigacji CCC. Chodzi mi o zakodowane języka PŁ. Wim ze w CCC kodu jemy rosyjski a tu polski.
Masz dostęp do DP. Poczytaj jaki program do czego służy.
W CCC kodowaniem Polski nie dodasz.
Alex ja wiem do czego służą dane programy tylko nie znam wszystkich procedur tych programów.
Odróżniam również kodowanie od programowania.
Interesuje mnie tylko procedura zakodowania Polskiego języka w nawigacji CIC za pomocą NCS . Do tej pory robiłem za pomocą CIC Language Coding z Utilty
Jeżeli jest taka możliwość wrzuć taką instrukcje do DP
Pozdrawiam
No to rób dalej jak robiłeś jeśli tak łatwiej dla Ciebie.
Jeśli w skrócie to zmień w FA język na $8A1 i zakoduj CIC lub ręcznie w .man. Pisałem już nie raz. Poczytaj w innych wątkach o spolszczeniu CIC w F10
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięSciągnij tylko najnowszą ISTA-P bo wersja 3.55 uwalila mi CAS. Tą najnowszą nie sprawdzałęm na starszych autach, ale pisali że ten problem z CAS-em niby poprawili.
mi ostatnio pliki data z ista p 3.58 uwaliły cas 3 w e90 podczas programowania w winkfp :(
Witam,
Odkopię ten wątek - bo w sumie jest bliski moim pytaniom.
Chciałbym przeprowadzić aktualizację w E60 pre-lci., ponieważ chciałbym dodać +mp3 do CCC (w późniejszym czasie doposażyć w aux - ale teraz to nieważne)
Aby CCC ogarniało mp3 z tego co znalazłem w sieci muszę podnieść soft w tunerze. w związku z tym pytania:
1. Czy mogę to zrobić ISTA-P w trybie expert ODznaczyć wszystko z wyjątkiem CCC i uzyskam to czego chce?
2. Czy mogę spróbować zrobić to tylko ICOM'em next czy dokupić most ?
3. W aucie jest zrobiony program. rozumiem, że jak zrobię aktualizację całego auta w ISTA-P (po kalkulacji i podpowie co sobie podniesie) to soft podnoszący moc w silniku zostanie nadpisany ? i go już nie będzie ?
z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Witam !
Update sterownika silnika z pewnością usunie tuning .
Co do mp3 to należy podnieść oprogramowanie głównie aplikację (CCC_A0)
a tego bez światłowodu nie zrobisz .
pozdrawiam
Dziękuję za odpowiedź.
Wczoraj dzwoniłem do ASO, w którym kupowałem Icom next.
Maja na stanie icom B (most) więc podjadę i kupię.
Dopytam jeszcze:
Czy mogę podnieść soft CCC (aby zakodować sobie to +mp3)
Poprzez icom next + most za pomocą Ista P (odznaczając wszystko z wyjątkiem CCC) czy lepiej robić to WinKFP?
(bo nie chciałbym stracić programu podnoszącego moc)
(co nie zmienia faktu że ista P wydaje się być łatwiejsza bo prowadzi za rękę i jest po polsku :)
Proszę o porady w tym temacie.
Dziekuje i pozdrawiam
Mam taką głowicę i mogę sprzedać ICOM B NEXT. Używana 1 raz.
A czy można panowie śmiło podnosić soft w urządzeniach na MOST interfejsem chin?
Do tej pory mój chiński ICOM działa ale przyznam szczerze że wtyk B nie użyłem ani razu ze strachu.
Rozumiem że w Ediabasie podczas update Winkfp zmieniamy port na 6802 podłaczamy ICOM A w gnizdo OBD i ICOMa B do pętli.
Czy przy podnoszeniu przez ISTE P też zmieniac port w Ediabas?
Witam,
Jestem po upgrade CCC prof w E61. Zrobiłem Ista P z expert Mode zaznaczając tylko 5 modułów od CCC (nie chciałem stracić softu w DDE). Mimo wielu złych opinii w sieci i innych doświadczonych osób wszystko poszło gładko ori icomem next + (teraz dokupiłem) next B.
Całość trwała 1:45h.
Pytanie:
Na liście czynności czy na raporcie pokazuje "nr katalogowy prog. SG" przed i po. Jak sprawdzić jaki nr SG jest ostatnim, najnowszym?
Hej, ista zawsze aktualizuje do najnowszej wersji wiec numerek po jest najnowszy. Ale gdybys chcial sprawdzic to w katalogu z danymi do programowania danego modulu masz plik z rozszerzeniem .his.
Tam jest lista z numerkami "starymi" i odpowiadajacymi numerkami "nowymi". Jezeli twoj numer "po" programowaniu jest tylko w 2 kolumnie tzn ze nie ma nowszego "numerka"
Chcesz powiedziec ze aktualizowales bez icom B? Wszystko po obd?
Nie.
Właśnie robiłem to wraz z icomem B.
Tylko że icomem next a + next B.
Gdzie większość osób mówi i pisze w sieci że next uwala ccc podczas update i tylko sugeruje się a2 +B to robić.
A ja mam A1 plus B
Powtórzę pytanie czy w Ediabasie przestawić na port 6802?
Czy tylko jeśli Winkfp programujemy to trzeba przestawić port?
No i czy A1 chińska nadaje się do tego?
Jeżeli będziesz to robił Ista P to nie musisz przestawiać portów.
Jeżeli winkfp to musisz przestawić.
B.duzo osób ogarnia to klonem i działa.