Witam,
Coraz bardziej interesuje mnie temat programowania rożnego rodzaju pamięci, procesorów "na stole" dlatego szukam jakiegoś prostego zestawu do nauki. Z jednej strony nie oczekuje wodotrysków (stacja raczej z dolnej polki) ale z drugiej strony fajnie by było, gdyby urządzenie jak najwiecej pomagało - np posiadało nagrzewnice powietrzna do rozlutowywania.
Jak juz bede miał czym przytwierdzać i wyciągać elementy z płytki to fajnie by było moc zaglądnąć do środka. Z moich obserwacji wynika ze najczęściej korzysta sie z xproga i r270 z silniejszym naciskiem na ten pierwszy. Z drugiej strony xprog nie ma kasowarki do M35080. Z drugiej strony wystarczy wpisać 00 i FF w odpowiednie miejsca i ma działać.
Jest tez galletto ale to tylko do sterowników silnika.
Narazie temat badam i sprawdzam ile musiał bym zainwestować w ta naukę.
Prosił bym o jakieś (raczej konkretne ) info i rady od doświadczonych forumowiczów co polecają i na co zwrócić uwagę. Oczywiście chce sie skupić na sterownikach i pamięciach montowanych w samochodach.
Narazie interesuje sie :
- stacja - http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6778831909 (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6778831909)
- jako programator xprog tylko nie wiem w której wersji. Pewnie klon.
Stacja na początek jaka by nie była aby grzała i dmuchała. A programator x prog to podstawa tym już podstawowe epromy i procesory poczytasz.
Ok. Dzięki. Zastanawiam sie nad ryżowym xprog-m w wersji 5.70. Bywają felerne? Zwrócić na cos uwagę?
Polecam ta stacje.
Nie wiele droższa ale daje rade.
http://allegro.pl/stacja-lutownicza-852d-2w1-zhaoxin-hot-air-kolba-i6009567500.html
Jeżeli chodzi o sam programator - Xprog.
W większości przypadku trzeba element rozlutować i programować w adapterze czy może częściej "wpinacie" się w obwód?
Jest może lista wszystkich modeli aut wraz z modułami, w których znajdują się elementy obsługiwane przez ten programator?
To zależy, np eprom pamiątki jak nie możesz obniżyć napięcia przy odczycie a w xprog sie nie da to musisz wylutować, a jak możesz obniżyć napięcie to czytasz w klipsie w układzie bez wylutu, aczkolwiek wylut zawsze bezpieczniejszy. Jeśli o procki chodzi np . motorole to zazwyczaj w układzie zabezpieczone nie zabezpieczone. Są pdf np. z enigmy i tam punkty do podlutowania.