Witam,
ostatnio miałem okazję przejechać się na tym temacie.
Czy moglibyście mi powiedzieć czy zmiana następujących parametrów wystarczy aby zniknął błąd z poduszek i nie wymagał zastosowania emulatora?
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
aktiv na nicht aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
aktiv na nicht aktiv
Po wykodowaniu tych komunikatów trzeba jeszcze wypiąć matę i skasować błąd.
Tak powinno być...
Ale najpierw zmieniłem pierwszą wartość na nich aktiv a drugiej nie i wyglada na to że udupiłem sterownik. Przy diagnostyce otrzymuję internal error..
Czy jest jakaś szansa żeby go skutecznie zresetować bez potrzeby wymiany sterownika?
Napisz dokładnie jaki masz blad. Raczej nie ma szans aby tym sterownik załatwić. Po pristu wyłączyłeś tylko matę pasażera lub kierowcy a nie obydwie.
Jaki blad dokładnie otrzymujesz?
Jakim programem diagnozujesz?
Kodowałes na pewno tylko moduł jeden a nie całe auto?
Spróbuj ściągnąć z ISTA p najświeższe pliki i zaktualizować ncs experta a następnie przekodować moduł domyślnym profilem lub pustym plikiem MAN.
Diagnozuję ISTA D.
Błąd, który otrzymuję to 0000F0 - Internal control unit fault.
Poniżej fotka z ISTA.
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://www.fotosik.pl/zdjecie/cb6c5481980c7519)
Fotkę z błędem z ncsa dodam wieczorem bo mam ja na drugim kompie.
Kodowałem wyłacznie moduł ABG
A jak zokodujesz na ustawienia fabryczne to co masz za błędy?
Własnie te powyższe. Po przekodowaniu pustym manem obie pozycję wracają na aktiv. Błędy jednak zostają. Nie mogę zakodować tego sterownika z wyłączonymi matami.
A to bład z NCSa
Guests are not allowed to view images in posts, please Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się or Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub
Zaloguj się (http://www.fotosik.pl/zdjecie/3a4066c483f47418)
Panowie, prośba o pomoc.
Jest ryzyko ze bede musiał klientowi wymienić moduł od poduszek..
Jeśli nadal masz błąd "Internal control unit fault" to czeka Cię programowanie modułu na stole, inpą czy istą tego błędu nie skasujesz - jest to błąd wewnętrzny pamięci. Możesz też kupić moduł z innego auta o tych samych numerach.
A co ty tam zrobisz kodowaniem, jak masz błędy na wszystko?? No wyłączysz matę, a reszta poduszek i tak zostanie, więc komunikat nie zniknie. Albo coś robisz nie tak przy kodowaniu, albo coś nie tak z połączeniem.
Z tego co wyczytałem w internecie była możliwość wyłaczenia obu mat w fotelu pasażera w e39...
W e46 też to robiłem i nie było żadnego błedu. Stąd moje zdziwienie że moduł się zceglił.
Alex, czy sugerujesz że po wyłaczeniu tej maty kontrolka dalej bedzie się palić na desce ?
Jak sprawa wygląda w przypadku wymiany modułu ? Wystarczy przelecieć go pustym MANem ? Domyslam się że bład z maty nie zniknie ale teraz pierwszą kwestią jest to, aby moduł wogóle zaczął działać.
A co zrobisz z poduszkami pasażera, kierowcy, napinaczami?? Przecież na nich też krzyczy ISTA?? Najpierw usuń problem ze sterownikiem.
Wątpię że uwaliłeś sterownik pod czas kodowania. Sprawdź ZCS czy jest prawidłowy, bo może kodujesz obcym FA.
ZCS/ FA jest taki jak powinien być, nic nie zmieniałem. Po prostu najpierw nieopatrznie wykodowałem tylko jedna matę zamiast obu naraz. Czy to może być powodem ?
Skąd u Ciebie 2 maty??? Masz jakiś SUPER INDIVIDUAL??
Też tak czytam już od dłuższego czasu i tak myślę co kolega wypisuje? Fotel kierowcy nie ma żadnej maty zajętości. Wiadomo że jak auto jedzie to i jest kierowca. :D
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięWiadomo że jak auto jedzie to i jest kierowca.
Ale system poduszek powietrznych nie wie ile waży kierowca. A w E65 posługuje się taką informacją i potrzebuje maty. Tak więc obecność maty po stronie kierowcy jest uzasadniona.
W E39 nie słyszałem o takowej, ale wykluczyć nie można.
Nigdy nie słyszałem o błędzie dotyczącym zajętości fotela kierowcy.. Niby mata w E 65 ma zważyć kierowcę
? :D
Człowiek sie nie może przejęzyczyć, oczywiście chodzi o mate pasażera...
Wykodowuje się ją zmieniając dwa parametry.
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_1
nicht aktiv
ERKENNUNG_SITZBELEGUNG_2
nicht aktiv
to miałem na mysli pisząc dwie maty.
Więc teraz drodzy panowie, proszę o konstruktywne porady jak zreanimowac ten moduł.
Bezpieczniki sprawdziłeś?
Nie, ale w sumie to jakaś sugestia. Sprawdzimy.
Gdyby był problem z bezpiecznikiem to możnaby z niego sczytać jakiekolwiek informacje ?
Witam !
Przy nierozsądnych próbach kodowania zdarza się "uzyskać" internal error .Jak komuś się jeszcze nie udało ,to po prostu jeszcze mało ćwiczył.
Zazwyczaj przy takim stanie sterownika już nie zakodujesz do stanu sprawności .
Pozostaje przeprogramować eeprom np PA-Softem ,Abritesem ,BMW Explorerem etc i później skorygować poprawnie wyposażenie .
Nie mając nic z powyższych narzędzi pozostaje Ci programować sterownik na stole .Wklejone zdjęcia są beznadziejne ,więc deko się domyślam że masz tam MRSZ4 ,zatem w środku będzie 912D60 .Z resztą nie ważne mam jak co do wielu wersji E39 wsady jak co .Naprawiałem takie sterowniki kiedy jeszcze nie było narzędzi o których wspomniałem .
pozdrawiam
Cześć Janusz. Dzięki za wskazówki.
Zastanawiam się tylko na czym polegała ta nierozsądna próba. Kodowałem już klika aut zawsze w taki sam sposób i nigdy nie było najmniejszego problemu..
Rzeczywiście teraz zobaczyłem że zdjęcie jest fatalne, niestety gdzieś zginął mi orginał na telefonie. Tak, było to MRSZ4.
Mam Pasoft - bede walczył. Co prawda wtyczka od tego interfejsu sie nie mieści w kieszeń, w której znajduje sie gniazdo diagnostyczne ale poradzimy sobie z tym.
Nie masz uprawnień do linku.
Zarejestruj się lub Zaloguj sięNigdy nie słyszałem o błędzie dotyczącym zajętości fotela kierowcy.. Niby mata w E 65 ma zważyć kierowcę
?
W jakimś celu ją tam zastosowano.
Element I01022 "Seat occupancy mat, driver's seat" podłączony do sterownika A221 "Seat occupancy electronics, driver's seat"
Podobno waży kierowcę i pasażera i w zależności od masy opóźnia wystrzelenie poduszki...
Ale jak do końca to działa to tego nie wiem.
Trzeba by w ISTA poczytać. :P
Temat jakis czas temu został rozwiązany.
Proba flashowania PaSoftem nie pomogła.
Sprawe rozwiazala wymiana modulu na inny sprawny.