BMWHELP - Forum dla Profi BMW

Multimedia Interfaces

Zaczęty przez piotr61, Wrzesień 10, 2016, 20:50

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

piotr61

czy ma ktoś doświadczenia z montowaniem albo czy mógłby ktoś polecić coś godnego polecenia, pomyslałem o czyms takim

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się

podłączenie kamery cofania, przekazywanie obrazu i takie tam,

wszelkie info mile widziane
  •  

anonymousv

Co do mirrora to znalazłem u nas w PL coś takiego:
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Czy jest to sens montować?
Chyba tylko jeśli pasażer miałby to obsługiwać podczas jazdy a my byśmy tylko sobie oglądali... :scratch_one-s_head:
  •  

Alex

Dużo osób coś takiego chce ze względu na nowość, a czy to jest przydatne to nie wiadomo. Tak jak zegary sportowe. Jak ich ktoś nie posiada to chce, ale jak już ma to nie używa.

Zadzwoniłem dziś do tego sklepu i powiedzieli że do BMW potrzebny jeszcze video konwerter za 2000 zł)) Na pytanie czy ten konwerter w środku ma małych chińczyków którzy ręcznie to robią, dostałem odpowiedź że ten konwerter podpina się po światłowodzie do CIC lub NBT i ma super obraz. Na kolejne moje pytanie w jaki sposób uruchomić to ustrojstwo na wyświetlaczy po światłowodzie, bo wszystkie kamery i video sprzęty idą do CIC po FBAS powiedział, że to powinni wiedzieć ci kto będzie montować.. Czyli ja wam sprzedam, a dalej to nie mój problem, wiem że m mercedesie ten sprzęt dziala))
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

Alex

Cikawy jestem czy to tak naprawde jest. Zaczałem pisać do producenta. Sprobuję zamontować u siebie. Nie wiem po co to jest potrzebne, ale płacić 2,5K zł za taką opcję to nie wiem czy warto.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

anonymousv

moim zdaniem to tylko potrzebna przejsciowka aby puscic obraz do CIC no i kodowanie aby pod dane video byl puszczony obraz.
to o czym mowil ten gosc to moim zdaniem nie ma racji bytu.
taki system TV mozna zakupic pod BMW i chyba firma DAS to robi.
wtedy mozna puszczac video itp np, dvbt a sterownie jest z kierownicy i kontrolera idrive - ale do tego raczej zastosowania nie znajdzie.
  •  

e-daniel

#5
To czy takie rozwiązanie jest potrzebne to powiem, że zdecydowanie tak.
Czy warto wydać na te udogodnienie kilka tys zł? - dzisiaj raczej nie, ale np. 500 zł byłbym skłonny dopłacić ;)

W tym kierunku zmierzają też niemal wszyscy producenci aut doposażając je w takie rozwiązania jak np. Miracast, Screen Mirroring w celu pełnej integracji z urządzeniami mobilnymi. To czy ktoś będzie z tych rozwiązań korzystał, to sprawa indywidualna, jednak skoro samochody są doposażane w coraz to większe wyświetlacze warto to wykorzystać zwłaszcza, że strumieniowanie video nie wymaga zbyt drogich inwestycji. Wystarczy karta WiFi (nowe modele BMW posiadają) i wsparcie dla wspomnianych protokołów.

Do czego to potrzebne? - otóż już dzisiaj do tego czego nam brakuje, czyli aktualnych danych nawigacyjnych (alternatywne mapy, punkty użyteczności publicznej, informacje drogowe), dodatkowych źródeł multimedialnych (kanały rozgłośni i innych treści internetowych, e-booki), komunikacji (połączenia konferencyjne, inne narzędzia do komunikacji audio i video) a także dostęp do szerokiej bazy aplikacji z Google Play, App Store itp., tych bardziej przydatnych (są nawet dedykowane dla użytku w samochodzie) i tych mniej.

Reasumując nie ukrywajmy - sprzęt multimedialny w samochodach nie jest wymieniany, czy aktualizowany tak często jak osobiste urządzenia mobilne a integracja z nimi pozwala zniwelować część ograniczeń. W prawdzie projekty typu Android Auto i Apple CarPlay już są dostępne, jednak tam gdzie ich nie ma (w BMW chyba jeszcze trochę czasu minie) mile widziane wsparcie dla takiego typu połączeń.

Się rozpisałem  :mega_shock:
  •  

anonymousv

no ok ale skoro i tak musisz "pykac" telefonem przed nosem to jaki sens wyswietlac to na ekranie?
dla mnie jedyne sensowne rozwiazanie to dac zonie na miejscu pasazera i "masz puszczaj coś fajnego" :)
gdyby byl mirror i dalo sie sterowac kontrolerem jak np w przegladarce internetowej w idrive to juz byloby super.
a tak...
  •  

e-daniel

#7
Masz rację, wspomniane przeze mnie Miracast, czy Screen Mirroring to tylko rozwiązanie pośrednie. Zawsze można sobie coś ustawić przed jazdą tak jak ma to miejsce w przypadku nawigacji.
Dlatego docelowym sukcesem byłaby implementacja typowo multimedialnych platform w samochodach, które również wymieniłem, gdzie sterowanie odbywa się z poziomu kontrolerów wbudowanych (iDrive, Touchpad, ekran dotykowy, obsługa gestów, rozpoznawanie mowy). Tutaj mimo, że BMW robi postępy (NBT), to moim zdaniem jak na markę premium zbyt ostrożnie. Wielu producentów Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się. grupa VAG, Kia, Hyundai, Opel oraz Ford, Toyota, Mazda i grupa PSA  (ci ostatni oprócz Android Auto opracowali również własne narzędzie SmartDeviceLink) są pod tym względem daleko w przodzie. W przypadku BMW podobnie jak jeszcze niedawno Mercedesa powodem braku postępu jest rzekoma obawa tych producentów o dane użytkowników. Jak dla mnie, to tania wymówka. Mercedes tutaj zmienił zdanie i już zapowiedział wsparcie dla Android Auto w modelach od 2017 roku.

Do czego zmierzam... Jakiś czas temu miałem okazję jeździć Audi Q7 z Android Auto oraz obsługą głosową w j. polskim. Ci, którzy korzystają z systemu Android znają już komendę "OK Google". Takie narzędzie w aucie udostępnia nam zasoby internetu bez potrzeby odrywania rąk od kierownicy i działa to naprawdę poprawnie.
  •  

Alex

W NBT EVO2 jest w standardzie i miracast i airplay. Nie jest to duży koszt, ale opcję są przydatne dla kogoś.. W starszych autach oczywiście tego nie było, ale nie trzeba pisać że tego do tej pory nie ma. Nie jest to chińskie auto, żeby miało wszystko))
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

e-daniel

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięNie jest to chińskie auto, żeby miało wszystko))

Nie oczekuję wszystkiego, tylko szybszego wdrażania innowacji. Lubię markę BMW, bo trafia w mój gust wizualnie i doznaniami, ale jeżeli chodzi o rozwiązania multimedialne jest jakieś 2-3 lata za konkurencją.

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięNBT EVO2 jest w standardzie i miracast i airplay

Miałem do dyspozycji  BMW 7 G11. Przyznam, że NBT EVO to pewien krok do przodu chociażby poprzez dodanie obsługi gestów i ekran dotykowy, ale opcji Miracast,  Screen Mirroring, lub podobnych w menu nie znalazłem (może dostępne opcjonalnie). Wsparcie dla AirPlay jest już w pierwszym NBT. Z opcji od Apple do NBT EVO dodano wprawdzie wsparcie dla CarPlay, ale nie da się z tego korzystać. Na 6 czy 7 w miarę nowych iPhone (bo ta funkcja wspiera tylko jednego producenta) udało mi się połączyć jeden egzemplarz, który co prawda działał, ale ze względu na lagi szkoda słów. Reszta albo się nie łączy, albo zrywa połączenia. Muszą to dopracować. Smartfonów innych producentów nie da się połączyć inaczej niż w NBT pierwszej generacji. Mogę się mylić, jeżeli są różne wersje NBT EVO. Na razie zetknąłem się tylko z jednym.


  •