BMWHELP - Forum dla Profi BMW

Problem elektryczny z oldtimerem E34

Zaczęty przez Tomkoff, Luty 13, 2018, 19:20

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tomkoff

Trafiło w moje ręce E34 silnik M50 (siemens MS40)znajomego  z następującym problemem:
po przekręceniu stacyjki na drugą pozycję przekaźnik pompy paliwa nie dostaje dobrej masy ze sterownika silnika i "klika". Auto odpala ale nie wkręca się  na obroty, wręcz dusi się i obroty spadają. Dopiero po manewrowaniu pedałem gazu i wkręceniu silnika powyżej 4 tyś wszelkie problemy ustają i auto działa normalnie. Po zgaszeniu i od razu przekręceniu stacyjki na drugą pozycję wszystko OK przekaźnik pompy paliwa "trzyma" prawidłowo i auto pięknie działa. Wystarczy jednak wyłączyć stacyjkę na dłużej niż 5 sekund problem zaczyna się od nowa. Po podaniu masy na przekaźnik pompy paliwa działa on wtedy prawidłowo ale nadal by silnik działał poprawnie trzeba wkręcić obroty powyżej 4 tyś bo w innym przypadku auto gaśnie. Wszystkie masy sterownika silnika i pozostałe sprawdzone, podmieniane przekaźniki nie przynoszą rezultatu. Podmieniony sterownik silnika na inny - problem ten sam.
Kończą mi się pomysły, co jeszcze można sprawdzić?
Co sugerujecie bo kończą mi się pomysły )://
  •  

e-daniel

#1
Samą pompę sprawdzałeś? Podłącz na krótko i sprawdź czy podaje paliwo jednostajnym strumieniem na listwę. Za listwą na powrocie jest też regulator ciśnienia. Jeżeli nie trzyma ciśnienia objawy mogą być podobne.
  •  

Tomkoff

Pompa sprawdzona, ewidentnie problem robi któreś z urządzeń wpiętych w sterownik silnika. Już na drugiej pozycji stacyjki sterownik nie wystawia pełnej masy na przekaźnik paliwa, wyeliminowałem już wtryski, cewki, krokowy, przepływkę...
  •  

e-daniel

Podobny problem miałem kiedyś w Mercedesie. Diagnostyka nie wykazywała żadnych błędów a mimo to na niskich obrotach auto "łapało tryb awaryjny". Po odpaleniu i "bucie" było ok i można było normalnie jeździć. Przyczyną okazał się czujnik połączenia wału korbowego. Skoro sprawdziłeś to co wymieniłeś nie zaszkodzi spróbować go podmienić i sprawdzić.
  •  

Tomkoff

W końcu problem rozwiązany 8) Wystarczyło wypiąć EWS i wszelkie "cykanie" przekaźników ustało. Zmostkowałem piny od rozrusznika i autko hula. Właściciel kupił to auto w takim stanie, okazało się że ktoś założył emulator immo w sterowniku i pokombinował coś z EWSem  :dance4: zamiast go wypiąć i zasilić rozrusznik.
  •