BMWHELP - Forum dla Profi BMW

ICOM jak sprawdzić czy nie jest uszkodzony

Zaczęty przez Bobi, Czerwiec 12, 2018, 10:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bobi

Panowie jak sprawdzić czy ICOM klon, nie jest uszkodzona głowica?

Wczoraj przy dokodowaniu PL języka w E84 uszkodził się FRM w który nawet nie wchodziłem... szukając jakiegoś serwisu do FRM jedna z osób wspomniała że  możliwym powodem było uszkodzenie FRM przez uszkodzoną głowica...
  •  

sobi

FRM'y padają nawet przy ori głowicy. Nawet w ASO. Taki ich urok. Nie upatrywałbym przyczyn w ICOM'ie. Powiedziałbym, że wahania napięcia w instalacji mogą mieć na to wpływ.
  •  

SasanS

Potwierdzam to co napisał sobi. Dodam, że problem dotyczy szczególnie FRM3. Miałem przypadek, że w jednym aucie padł moduł fabryczny, a po wymianie na inny w niedługim czasie klęknął ten drugi i to przy oryginalnym ICOMie.  :mega_shock:
Po odratowaniu pierwszego egzemplarza jest już (odpukać) spokój.

Padają w losowych momentach i moim zdaniem wynika to z jakiegoś błędu w projekcie modułu lub samego kontrolera, o którym BMW musi wiedzieć, bo ponoć jeśli problem przydaży się w ASO, to nawet po gwarancji bezpłatnie wymieniają na nowy. Niestety poza ASO tego komfortu nie ma.
Na szczęście w większości przypadków mając programator np. Xprog można to szybko naprawić.
  •  

onliest

Mi jeszcze żaden nie padł ale może dlatego że zawsze staram się trzymać auto na zasilaczu :)
A nawet jeśli padnie to i tak 5min roboty i moduł postawiony na nogi :)
  •  

Bobi

ja też zawsze podłączam zasilacz, ale stało się, nie mam tyle szczęścia... Co ciekawe mimo że byłem po pracy w CIC padł FRM3...
Możecie mi napisać co poza XPROG powinienem zakupić aby móc podłączyć w przyszłości padnięty FRM...

Rozumiem że po podłączeniu programatora wrzucam wsad, wgrywam i po temacie...
  •  

SasanS

Oprócz Xproga potrzebna jest tylko lutownica.
W sieci jest co najmniej kilka dobrych instrukcji krok po kroku ?z obrazkami?, które łatwo wygooglować, więc nie widzę sensu ich tu dublować.
Podpowiem tylko, że jeśli się da, lepiej jest odczytać D-flash i przekonwertować na EEPROM, bo wtedy odzyskuje się wszystko i nie trzeba nawet kodować.
Jeśli to się nie uda można wrzucić cokolwiek (jeśli brak dedykowanego wsadu), aby odzyskać komunikację z FRM, a później zaprogramować to co ma być i zakodować pod auto.
Udanej zabawy!  :)
  •  

Bobi

w takim razie zabieram się za szukanie, czy XPROG szukać w jakieś konkretnej wersji czy wszystkie podejdą...sporo ich :scratch_one-s_head:
  •  

SasanS

#7
Programator ma obsłużyć kontroler w module, a FRM3 chodzi przeważnie (jeśli nie tylko) na MC9S12XEQ384.
Mój Xprog jest w wersji 5.5.5, ale które wersje jeszcze podejdą - to zadanie dla Ciebie  :)

BTW proponuję zmienić tytuł tego wątku i przenieść go do odpowiedniego działu, bo ze sprawdzaniem ICOMa ma niewiele wspólnego.
  •  

MVVS

FRM3 naprawisz XPROGiem w wersji minimum 5.55, niższe wersje z obsługą MC9S12XEQ384 odczytaja tylko sprawnego FRMa, a dopiero od 5.55 możesz podać ręcznie wielkość partycji do odczytania w przypadku uszkodzonej partycji.
  •