BMWHELP - Forum dla Profi BMW

ISTA D instrukcja

Zaczęty przez waco_o2, Lipiec 05, 2015, 17:22

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alex

W jakiej??? TEJ?? Działa w każdej wersji 3.52.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

anonymousv

aj sorki... pomyslalem ze to dzial z udostepniona ISTA D (3.51).
macie w takim razie link na 3.52 bez instalacji?
  •  

Alex

Na razie tylko w dziale płatnym, ale nie długo pojawi się tu, bo mam nową wersję)
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

anonymousv

ok, a jest moze ispi w wersji bez instalacji? bo rozumiem ze ispi samo aktualizuje wersje zarowno ISTA P jak i D?
  •  

bsbs

  •  

Alex

ISTA/P i ISTA/D są oddzielnie aktualizowane. Każdy program ma swój .msi
Są wersję  bez instalacji.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

lustek

#21
Witam,

gdzieś słyszałem, że ista jest w stanie sprawdzić "kompatybilność" zainstalowanych wersji oprogramowania sterowników. Czy może ktoś podrzuć ścieżkę jak do tego dojść?
Mam problem ze skrzynią automatyczną. Szarpie nie przyjemnie przy zmianach - w szczególności przy schodzeniu w dół. Skrzynia rozebrana i okazało się że ideał.
W wersji demo PaSoft pokazuje zupełnie inne przebiegi w LCM, DDE i skrzyni. Stąd przypuszczenie, że ktoś coś ostro majstrował i przekładał. Chciałbym sprawdzić czy software jest ok.
Wskazania przepływki, wstrysków, przepustnicy i czujnika położenia pedału gazu wg. mnie wydają się ok.
Ewentualnie jak sprawdzić jaka wersja oprogramowania jest zainstalowana w module a jaka jest dostępna najświeższa?

Z góry dzięki za pomoc
  •  

anonymousv

KOMPATYBILNOŚĆ?  :scratch_one-s_head:
w INPA szukaj USER INFORMATION FIELD przy tescie ogolnym.
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięgdzieś słyszałem, że ista jest w stanie sprawdzić "kompatybilność" zainstalowanych wersji oprogramowania sterowników.

Myśle że mylisz pojęcia. Przy odpaleniu ISTA-P nie RG sprawdza zainstalowane sterowniki i ewentualnie pokazuję jaki sterownik nie pasuję wg programu do tego auta, ale program sprawdza wg swoich kryteriów i nie zawsze tak jest. Np przy nieprawidłowym doposażeniu w jakiś sterownik (załózmy nowszy) program będzie pokazywał że ten sterownik jest do wymiany, bo nie pasuję wg nr do tego auta, ale sterownik przy takim komunikacie może działać sprawnie.


Oczywiście że taka metoda też ma swoję zalety, bo szybko możesz sprawdzić co było grzebane w aucie))
Szarpać skrynia może nie tylko jak jest coś ze sterownikiem EGS, ale równiesz DDE. Jeśli soft w tych sterownikach różni się to też może być taki efekt.


Jeśli zakładasz że w aucie było grzebane weź porównaj nr części sterowników EGS i DDE z ETK. Jeśli tę sterowniki pasują do auta to dalej walcz z softem, bo może się okazać że sterownik skrzyni nie pasuję do twojej skrzyni i działa tylko nie prawidłowo (miałem taki samochód) i aktualizacja softu nic nie da..


Sprawdzić możesz dostępność nowego softu przez WinKFP lub ISTA-P jak masz wszystko fabryczne (lub prawidłowo zainstalowane).
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

lustek

#24
Tak właśnie o to mi chodziło:) trochę mi sie nie widzi ściąganie 50GB i konfiguracja ISTA-P tylko po to żeby sprawdzić ta kompatybilnosc. Sterownik skrzyni jest osobno czy zintegrowany z mechatronikiem? Jeżeli osobno to gdzie sie znajduje? Oczywiście chodzi o X3 3.0d E83 LCI.

A teraz pytanie za 100 punktów:) brać sie sam za aktualizacji WInKFP czy lepiej zostawić to komuś z "doświadczeniem"? Dużo rzeczy może pójść nie tak? Zna ktoś kogoś w malopolsce kto by mi to zrobił?Moze zdalnie by sie dało?
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięSterownik skrzyni jest osobno czy zintegrowany z mechatronikiem?

A jaka jest różnica? Jest sterownik EGS odczytujesz INPĄ nr częsci  i wklepujęsz w ETK.
W WinKFP sprawdzić dostępność nowego możesz sam, ewentualnie zaktualizować możesz też, tylko potzebny zasilacz. Dużo osób aktualizują i bez zasilacza, ale tu już jak uważasz. Jak zabraknie prądu w odpowiednim momencie, to można uwalić sterownik.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

lustek

Ha...zgłębiam narazie teoretycznie temat aktualizacji i...
Potrzebne mi się numery ZB które otrzymuje tak jak kolega wyżej napisał po wykonaniu FUNCTIONAL JOB.
Sęk w tym, że dla E83 nie mam takiej opcji...

Pozatym, PaSoft w EGS pokazał mi w miejscu VINu kreseczki "-----". Więc pewnie jest nie przypisany. Czy robiąc aktualizację i wpisując VIN nie obejdzie się bez komplikacji? EGS jest podobno zabezpieczony w EWSie. Nie będzie problemów z odpaleniem?
  •  

bsbs

Witam numery odczytaz inpą w zakładce information identyfikation kazdego modułu a w e83  nie ma ich za wiele
  •  

lustek

#28
Ok. Dzięki to juz mam obyczajowe. Narazie tylko DDE bo mi bateria padła w lapku:)

A jest gdzieś jakiś change log zmian? W DDE wyszło mi:
- assembly identyfikatin number: 7805499
- hardware number 7805350
- nie podawałem numeru vin, tylko numer ZB

Wg inpy numer zb u mnie w module to ten pierwszy.
Czyli ten drugi to ten który chce zainstalować....chyba ze zle rozumie.
Dlaczego wiec ten numer jest mniejszy?

Druga sprawa. Gdzie w ISTA znajdzie kasowanie adaptacji skrzyni automatycznej? Potrzebna jest jazda adaptacyjna? Bo rożnie słyszałem skrzynia 6hp26
  •  

bsbs

nie nie jeden numer montażow drugi wersia softu sprawdzisz w etk nowszy numer ale ja nie mam dostępu do etki w rheingold czyli ista d
  •