BMWHELP - Forum dla Profi BMW

ISTA D instrukcja

Zaczęty przez waco_o2, Lipiec 05, 2015, 17:22

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

lustek

#45
Witam,

rzeczywiście miałeś racje. jak dawałem nfs.exe to pisało że nie mam zarejestrowanych plików. znalazłem REGSVR32.exe oraz REGSVR32_S.exe. WinKFP uruchamiany bezposrednio (jako winkfpt.exe uruchamia się bez problemu). Program uruchamiałem bez podpięcia pod samochód.

Po tej operacji zaczął mi się uruchamiać WinKFP ale z błędem:
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Po zamianie w pliku konfiguracyjnym nfs.ini Interface:STD:OBD dostaje taki błąd:
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się

Plik konfiguracyjny nfs.ini:
[KONFIGURATION]
Retry = 0
;Logo     = BMW
Language = English
;Language = Deutsch

TrailerModus = NEIN
HO_MODUS     = NEIN
MULTIINSTANZ = NEIN
FIXEDWINDOW  = NEIN
KMM_BACK     = NEIN
Signalleuchte= NEIN
STICHPROBE   = NEIN
ZB_CHECK     = NEIN
TestModus    = JA

;AuftragSimulieren = NEIN

ON_ZBNR_ERROR_USE_IDNR = JA
ON_IDNR_ERROR_USE_ZBNR = JA
ON_KMM_PROBLEM_TRY_TO_FLASH = JA
FLASH_ZBNR_ALLWAYS = NEIN

;[TRAILERPROFIL]
;Text_1  = Text Trailerprofil 1
;Datei_1 = C:\NFS\bin\nfs.1
;Text_2  = Text Trailerprofil 2
;Datei_2 = C:\NFS\bin\nfs.2

[INSTANZ]
Interface= STD:OBD
MEHRKANAL= JA

Interface_1= STD:OBD
Interface_2= remote:MOST_CTRL_ab625
Interface_3= remote:MOST_ASYNC_ab625

[BAUREIHENMATRIX]
E61=E60
E63=E60
E64=E60
E66=E65
E67=E65
E68=E65
E81=E89X
E87=E89X
E88=E89X
E90=E89X
E91=E89X
E92=E89X
E93=E89X

[TRACE]
ID_Log   = JA ; Erzeugt ID.TRC
FA_Log   = JA ; Erzeugt FA.TRC
KMM_Log  = JA ; Erzeugt KMM.TRC
WARN_Log = JA ; Warnungen in ERROR.TRC
FZG_Log  = SPEICHERN ; JA = Erzeugt FZG.TMP SPEICHERN = Erzeugt FZG.TMP und 'FGST-NR'.TRC
ZB_Log   = JA ; Erzeugt ZB.TMP

[REKONFIGURATION]
DateiNameEin = C:\NFS\BATCH\MESSAGE.MSG
DateiNameAus = C:\NFS\BATCH\MESSAGE.OLD

[ANZEIGE]
Kopfzeile =JA
BatterieZuendung =JA
WinPos=0,0,0,9825,5760

[ANZEIGE_1]
Kopfzeile=JA
BatterieZuendung = JA

[ANZEIGE_2]
Kopfzeile=JA
BatterieZuendung = JA

;[E65]
;UBatt_SGBD   = UTILITY
;UBatt_JOB    = STATUS_ZUENDUNG
;UBatt_RESULT = STAT_ZUENDUNG
;UBatt_MIN    = 1
;UBatt_MAX    = 1

;Ende
  •  

janusz.stg

Witam !
Teraz to już deko przekombinowałeś .Nie ruszaj pliku konfiguracyjnego nfs.ini .
Cały pakiet INPA bazuje na EDIABAS .  Poczytaj : Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Jeśli zmieniamy sprzętowy interfejs do komunikacji ,to zmieniamy tylko pliki  Ediabas.ini - gdzie jest zapis jaki mamy interfejs
oraz któryś z plików:

  • remote.ini ,gdzie zapisany jest adres IP
  • obd.ini ,gdzie zapisany jest nr portu COM
  • tudzież inny np :ADS.ini etc ,bo możliwości nie kończą się na D-Can ,OPPS ,GT1 czy ICOM
pozdrawiam
  •  

lustek

Ja w tym pliku zmieniłem tylko 2 linijki. Bez tego WInKFP nie chciał sie włączyć bo pisało ze zły interfejs. W ediabas mam dobrze bo łączy mi sie inpa, ncs itp.

Ale wracając do sprawy. Odpaliłem te skrypty rejestrujące pliki. Czy to może cos zmienić z tym brakiem komunikacji z ECU? Jeżeli nie to czy zostaje tylko wyciagnięcie sterownika na stół? Sterownik EGS jest zintegrowany z mechatronika tak? Wiec trzeba zrzucać olej itd?

Juz pytałem ale nikt nie odpisał. Czy jest tu ktoś, lub nie zna kogoś z małopolski kto by mi to ogarnął?
  •  

janusz.stg

Witam !
Zrób porządek z oprogramowaniem i sam to ogarniesz .Skoro sterownik komunikuje się poprzez INPA ,to musi tez poprzez WinKfpt.
Narobiłes bałaganu w oprogramowaniu .Jak sobie nie poradzisz ,to zainstaluj na tamtym kompie Teamviewer i mogę zajrzeć .

pozdrawiam
  •  

lustek

#49
Jak sobie nie poradzę to chętnie skorzystam.

Trochę sie boje tego programowania jak sie juz uda wszystko uruchomić. Nie mam żadnego dobrego i sprawdzonego prostownika a kupować za tys. to mi sie nie opłaca. Jakiś najprostszy to by sie może znalazł.  Druga sprawa to kabelek mam najprostszy D-can od Viakena.

Da radę na takim sprzęcie?

Druga sprawa to podobno skrzynia jest zabezpieczona w EWSsie. Jak zaktualizuje skrzynie i dopisze VIN to nie bedzie problemu z odpaleniem?
  •  

blu

Witam.
A ja mam takie skromne zapytanie . Jak po skasowaniu błędów ,bez ponownego skanowania zrobić tak żeby nie było widać już nieobecnych kodów?.
  •  

leon

Nie za bardzo rozumiem, ale po skasowaniu błędów z automatu odczytuje na swieżo
  •  

lustek

Może to sa błędy których sie nie da wykasować:)
  •  

leon

 Po kasowaniu  całego auta ista czyta na nowo błędy tam co masz na żółto to błędy więc klikasz display fault i widzisz co zostało .
  •  

blu

Błędy się kasują ponieważ sterowniki są na zielono.
Na dole z lewej strony jest np.  3/20.
Przechodzę na następną stronę z listą błędów i jest 20  :scratch_one-s_head:
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Błędy się kasują ponieważ sterowniki są na zielono.
Na dole z lewej strony jest np.  3/20.
Przechodzę na następną stronę z listą błędów i jest 20  :scratch_one-s_head:

Bo po skasowaniu błędów, trzeba przejść krótki test jeszcze raz i wtedy będziesz miał aktualny spis błędów i po przejsciu na następną stronę (Plan zadań) będzie już tak jak trzeba.

P.S. widziałem jak w serwisie oszukiwali w ten sposób klientów. Usterkę nie usuwali, a podpinali komputer, robili pełny test auta, mówili że zapomnieli skasować błedy po naprawie, kasowali błędy i pokazywali że wszystko jest na zielono - klient zadowolony warsztat również)). Przy powtórnym tescie auto wywala znowu błędy które są w aucie, ale warsztat tu już nic niema, bo jak auto wyjezdżało z warsztatu wszystko było OK)
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

radzisz

A macie może dostęp do pełnej wersji programu ? Ta zajmuje około 60GB a oryginalny pełen pakiet ponad 2 TB
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
A macie może dostęp do pełnej wersji programu ? Ta zajmuje około 60GB a oryginalny pełen pakiet ponad 2 TB

Skąd taka informacja??? Czytałeś kiedyś wymagania sprzętu do tego programu?? HDD 500Gb. Sprawdzaj najpierw a potem pisz ..
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

dziora

Witam. Mam pytanko. Ista d odpaliłem bez problemu, ale mam kłopot z skasowaniem inspekcji wg instrukcji na 1-szej stronie  postu. Kiedy wchodzę w service functions nic mi sie nie pojawia. Okno poniżej jest puste. Co mam zle? Program z autem sie niby komunikuje, robi test...ale żadnych opcji pokazanych pod service funtion nie mam
  •  

waco_o2

Nie namieszales nic w językach?  kiedyś tak miałem jak zmieniłem rozszerzenie na pl....która masz wersję ista?
  •