BMWHELP - Forum dla Profi BMW

SWID READER (1B) CIC

Zaczęty przez Alex, Listopad 16, 2014, 19:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kubasta16

#30
Panowie czy istnieje jakiś reader na dcan lub enet do e91 z navi cic mid? Nie mam niestety icoma a chcę odczytać 1B z cic. Na zagranicznych forach piszą, że późne wersje Exx wyposażone w CIC idą na kablu enet, i wszystkie Fxx... Ale chciałbym to potwierdzić.
  •  

Alex

SWID reader czyta FSC z każdego auta i bez znaczenia jaki CIC. Program korzysta z szyny Ethernet, więc d-kanem nie odczytasz.  ENET lub ICOM.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

kubasta16

Ok.  Musze sprawdzić jak przyjdzie mój enet.  Ciekawe czy odczyta z e91 lci... Sporo wątków prześledziłem i i wielu osobom się nie udało  na szczęście jest druga metoda bez icoma:)
  •  

janusz.stg

#33
Witam !
O ile odróżnić CIC od CCC jest bardzo łatwo ,to CIC po ostatniej zmianie na potocznie zwane NBT  na pierwszy rzut oka trudniej .
Nadal jest to jednak CIC -Car Information Computer  nazwane dodatkowo NBT -Next Big Thing . Trudno jest rozpoznać komuś kto dopiero wkręca się w temat ,ale początki zawsze są trudne. Rozpoznać można najprościej wchodząc w menu nawigacji i odczytując wersję .
SWID Reader musi być odpowiedni do danej jednostki CIC  i CIC-High (NBT)!
Nie mając wprawy w rozpoznawaniu po prostu próbować jedną ,albo drugą wersją SWID Readera.
W wersji nowszej CIC NBT zmienionio ID aplikacji (adres bazowy 1B/DE) i do tej  jednostki należy użyć SWID Reader (DE) NBT.
Dodatkowo w katalogu tools oprócz base64.exe  i Fsc.exe powinien być  nbt.exe dla tychże ostatnich CIC.
Plik xxx.fsc można wygenerować bezpośrednio programem E-Sys .Jak będę miał na tapecie kolejne CIC ,to mógłbym stworzyć jakiś tutorial jak to zrobić .Programy SWID reader są jednak ogólnie dostępne i nie wiem czy jest sens .

pozdrawiam
  •  

kubasta16

Witam.  Wiem jak odróżnić cic od nbt:)  NCS DIS INPA WINKFP TOOL32 są mi znane od jakiś 7 lat ale ciągle uczę się czegoś nowego.  Teraz zaczynam z ista ispi rheingold (bez skutku próbuje to uruchomić). W moim pytaniu chodzi o to, że jest sporo dyskusji na różnych forach głównie zagranicznych na temat CIC w e90 i ludzie bez skutku próbują odczytać 1b, mimo tego, że mają interfejs enet. Czym to jest spowodowane nie wiem, więc jak tylko otrzymam swój enet to opisze swoje spostrzeżenia. Gdzie zajrzyjcie na jakiekolwiek forum każdy pisze, że mu sie nie udało i pozostaje tylko icom w przypadku exx a enet tylko do fxx.. Oczywiście jeżeli mi sie nie uda nie kupię icoma bo byłby to przerost formy nad treścią :) Zostanie tylko metoda odczytania 1b przez usb w schowku.  Cały czas mowa o CIC nie CCC.
  •  

Alex

Miałem 2 tygodnie temu F10 z doposażonym CIC który nie miał ENET doprowadzonego do OBD. ICOM odczytał 1b bez problemu, więc myślę że jeśli ICOM odczytał bez ENETu to znaczy że posiadanie ENET nie jest koneczne. Czytałem że 1b odczytywali i przez D-kan, ale nie tym najtańszym.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

bsbs

#36
Każde bmw serii F10 ma ZGW (ZGM rheingold) pewnie ktoś wymienił złącze obd 2 (może przy podłączaniu innej głowicy diagnostycznej ktoś miał problemy z powodu pinu 8 w obd (również CIC w E-serii też ma Ethernet w OBD)
Cytat z rheingolda o module ZGW (ZGM) przetłumaczony na polski z angielskiego przez tłumacza google
"Centralny moduł bramki (ZGM)
Moduł centralny bramy (ZGM) łączy główne moduły jazdy do siebie. Przykłady "głównych autobusów" to FlexRay, MOST lub K-CAN. Umożliwia to funkcję bramy na Gateway Module Centralnym
do wymiany danych między różnymi systemami magistrali.


Opis działania
Następujące funkcje modułu centralnego bramy (ZGM) opisane są:
Synchronizacja
W celu realizacji synchronicznym z poszczególnych funkcji w sieci jednostek sterujących, wspólna podstawa czasu jest konieczna. Po uruchomieniu modułu centralnego bramy, kilka jednostek sterujących (ZGM, DSC, ICM i DME / DDE) działają jako węzły synchronizacji.
Bezawaryjnej synchronizacji FlexRay wymagana jest komunikacja z ZGM co najmniej 2 jednostek sterujących. Jeśli na przykład DSC nie powiodło, ICM bloki sterowania i DME / DDE są wykorzystywane jako węzły synchronizacji. Jeśli FlexRay jest uszkodzony, linie autobusowe jednostek kontrolnych ZGM, ICM, DSC i DME / DDE muszą być sprawdzone.

Zarządzanie konfiguracją pojazdu

Do konfiguracji pojazdu funkcja systemu jest zintegrowana z Gateway modułu centralnego. Podstawowym zadaniem tej funkcji systemu jest przechowywanie określonych danych
(np zamówienia pojazdu, profil pojazdu, poziom integracji) centralnie wewnątrz pojazdu.

Gdy jest to wymagane przez system diagnostyki i / lub funkcji systemu pojazdu danych wewnętrznych, informacje na temat poleceń diagnostycznych zapisanych w konfiguracji pojazdu mogą zostać odzyskane.
- Centralna pamięć błędów

Uruchomienie i wyłączenie zasilania obwodu pojazdu komunikacji

Aktywacja dostępu Ethernet

Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony w trybie normalnej pracy. Przed każdym użyciem, dostęp do sieci Ethernet musi być włączony, a po każdym użyciu, ponownie wyłączony. Podłączając ICOM A, linia aktywacji pin 8 jest podłączone do listwy 30B (Pin 16), a to umożliwia dostęp do sieci Ethernet.
Dostęp do sieci Ethernet jest wyłączony przez odłączenie ICOM A z gniazda diagnostycznego.

Każdy uczestnik w sieci Ethernet jest przypisany unikatowy numer identyfikacyjny, na całym świecie znany jako "adres MAC" (Media Access Control). Adres MAC jednoznacznie identyfikuje każdy uczestnik w sieci. Adres MAC pojazdu znajduje się w ZGM i nie może być zmieniona.

Numer identyfikacyjny pojazdu określa pojazd z systemu programowania BMW.
  Po włączeniu połączenia poprzez sieć Ethernet i utworzenia połączenia fizycznego, centralny moduł bramy jest przypisany adres IP przez ICOM A. specjalna procedura, znana jako "identyfikacja pojazdu" jest następnie wykonywana między systemem diagnostycznym i / lub systemu programowania i ZGM w którym adres IP, numer identyfikacyjny pojazdu i adres MAC są wymieniane. Dzięki temu pojazd być identyfikowany w sieci warsztatowej co oznacza, że połączenia komunikacyjne mogą być ustalone.

Połączenie Ethernet nie ma wpływu na sposób, w jaki funkcjonuje połączenie D-CAN, ani nie wpływają na jego charakterystyke czasowe.

Należy unikać jednoczesne działanie D-CAN i dostępu Ethernet. Jednoczesne działanie może spowodować diagnostycznych kolizji poleceń w pojeździe. Może to zakłócić komunikację za pośrednictwem dwóch wejść.

Programowanie odbywa się zawsze poprzez port dostępu Ethernet. D-CAN jest używany tylko do diagnostyki, a nie do programowania. Podłączenie do pojazdu musi być utrzymane do operacji programowania


Aby zapobiec manipulacjom dane / Manipulowanie, Bramka Moduł centralny  zwany jako moduł zabezpieczający Master. Ponadto w kilku wybranych jednostek sterujących (np samochodów Informacje komputerowych, tablicy rozdzielczej, Wyświetlacz Head-up, Controller), co jest znane jako Client Security
Podłączenie systemu diagnostycznego
Ethernet nie jest włączony, aż złącze diagnostyczne zostanie podłączone. To jest most w złączu diagnostycznym między Pin 8 i Pin 16. Ten most przełącza zasilanie do kontrolera Ethernet w centralnej modułu bramy. 
"
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Każde bmw serii F10 ma ZGW (ZGM rheingold) pewnie ktoś wymienił złącze obd 2 (może przy podłączaniu innej głowicy diagnostycznej ktoś miał problemy z powodu pinu 8 w obd (również CIC w E-serii też ma Ethernet w OBD)
Cytat z rheingolda o module ZGW (ZGM) przetłumaczony na polski z angielskiego przez tłumacza google
"Centralny moduł bramki (ZGM)
Przepraszamy, ale nie możesz zobaczyć ukrytej zawartości. Musisz się zalogować, aby zobaczyć tę zawartość.



Co autor miał na myśli?? Tyle tekstu i nie wiadomo po co..
Jeśli chodziło o to że każda F10 posiada ZGW to ta informacja nie dziwi))) a jeśli chciałeś powiedzieć że każda ma Ethernet - OBD - to to jest nie prawda.

FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

bsbs

To miałem na myśli... że mając ZGW sterownik (do niego jest podłączone złącze OBD) faktycznie jest port ethernet, a to że nie ma go w OBD (to bardzo dziwne ???) i sam rheingold informuje że programowanie z ZGW (czyli napewno F10) jest tylko po sieci ethernet nie po d-can a icom sam wybiera port ethernet do komunikacji przy ISTAP (sory skrócę tekst chciałem żeby było wszystko co pisze o ZGW rheingold ,wiedzy nigdy nie ma za dużo)
  •  

Alex

Zgadza się. Kabel ENET podpina się do OBD z którego dalej idzie na ZGW. Jeśli uważnie przeczytasz swoją wiadomość to jest w RG napisane że:
"Których główne autobusy są połączone do modułu centralnego bramy (ZGM) zależy od roku modelowego i wyposażenia pojazdu."

Jeśli w aucie fabrycznie nie było nawigacji, to oznacza że linii Ethernet  ZGW - CIC też niema, bo ona nie jest potrzebna.
Ethernet służy do pracy z kodami FSC, aktualizacją map w serwisie oraz innych prac które potrzebują z połączenia z HDD CIC. Firmware leży nie na HDD więc do zwykłego podnoszenia softu nie używa się. Sprawdzałem to ne raz))
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

kubasta16

#40
Niestety enet nie łączy się z e91 lci... Błąd net 0012 no connection w swid reader. Dcan również nie daje rady, odczytuje tylko vin. Dziwne, ponieważ po podłączeniu enet do auta pojawia mi się nowe połączenie sieciowe, ale jest jakiś błąd po zdiagnozowaniu- nieprawidłowo skonfigrowany adres ip w karcie sieciowej. Może win10pro tutaj coś miesza.
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Niestety enet nie łączy się z e91 lci... Błąd net 0012 no connection w swid reader. Dcan również nie daje rady, odczytuje tylko vin. Dziwne, ponieważ po podłączeniu enet do auta pojawia mi się nowe połączenie sieciowe, ale jest jakiś błąd po zdiagnozowaniu- nieprawidłowo skonfigrowany adres ip w karcie sieciowej. Może win10pro tutaj coś miesza.

Skonfiguruj prawidłowo Ediabas.pod ENET. Gdzieś tu wrzucałem plik *.ini do ENETu. Również zobacz jaki masz SWID reader? x86 lub x64?
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

kubasta16

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Pliki są użyte z tego wątku, swid 64bit czy 32bit nie działa, sprawdzone na 3 laptopach... Co nie zmienia faktu, że Bmw i tak posiada zacofane mapy :-) AOW Wrocławia istnieje od kilku lat a w mapach z 2014r ich nie ma...

P.S. Alex możesz zdalnie zerknąć na to moje autko? Posiadam enet i dcan i to nie te z Ebaya za kilka $$$ sprowadzone z Pekinu:-)

Nerwy już mi się "kończą"...

Rano podejście OBD>Ethernet>Router>FTP>hex editor, w innym wypadku mam Garmina z korkami LIVE i najnowsyzmi mapami :-)

  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Pliki są użyte z tego wątku, swid 64bit czy 32bit nie działa, sprawdzone na 3 laptopach... Co nie zmienia faktu, że Bmw i tak posiada zacofane mapy :-) AOW Wrocławia istnieje od kilku lat a w mapach z 2014r ich nie ma...

P.S. Alex możesz zdalnie zerknąć na to moje autko? Posiadam enet i dcan i to nie te z Ebaya za kilka $$$ sprowadzone z Pekinu:-)

Nerwy już mi się "kończą"...

Rano podejście OBD>Ethernet>Router>FTP>hex editor, w innym wypadku mam Garmina z korkami LIVE i najnowsyzmi mapami :-)


Niewiem czy to cytat czy wiadomość)) ale odpowiem.
Wcześniej napisałem Ci że musisz najpierw odpowiednio skonfigurować Ediabas.
Kabel ENET produkowany w Pekinie czy zrobiony w domu niema znaczenia, bo oprócz rezystora i przewodów w środku nic niema)))
Mówiłeś że znasz Tool32. Możesz wyciągnąć D-kanem 1B przez ten program lub polecałem Dr. Gini.
Niestety jak tej informacji Ci nie wystarczy, to polecam podpytać na forum kto jest z twojej okolicy i umówić się na płatną wizytę. Nerwy będą całe)))
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

kubasta16

#44
No więc tak enet nie działa u mnie z programem swid reader, ale pobrałem za pomocą enetu plik z cica generalPersistencyData_DiagnosticSWTController edytowałem go w hex editorze potem generator i mam swój kod, działający :-)
  •