BMWHELP - Forum dla Profi BMW

SWID READER (1B) CIC

Zaczęty przez Alex, Listopad 16, 2014, 19:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alex

Gratulacje. Nie szukasz łatwych rozwiązań).
Z tego co zrozumiałem to wyciągnąłes plik, zmieniłeś w nim kod na poprawny i podmieniłeś w CIC. Po tym zabiegu kod CIC przy włożeniu USB z mapami już nie potrzebuje?
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

kubasta16

Kod fsc musiałem  wpisac po włożeniu pendrive.  Plik,  który pobrałem z cic'a po edycji hex editorem zapisujesz jako a.hex i już go spowrotem nie wgrywasz.  Uzywasz go do wygenerowania kodu fsc. To samo można zrobić bez enetu, icoma, dcana. Do tego wystarczy usb ethernet adapter za 8? z chin z odpowiednim chipsetem, ja akurat użyłem enetu bo mam oryginalny cic ale jak ktoś ma dołożony cic i nie ma sieci w obd to można przez usb w schowku ściągnąć ten plik :)
  •  

bsbs

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Zgadza się. Kabel ENET podpina się do OBD z którego dalej idzie na ZGW. Jeśli uważnie przeczytasz swoją wiadomość to jest w RG napisane że:
"Których główne autobusy są połączone do modułu centralnego bramy (ZGM) zależy od roku modelowego i wyposażenia pojazdu."

Jeśli w aucie fabrycznie nie było nawigacji, to oznacza że linii Ethernet  ZGW - CIC też niema, bo ona nie jest potrzebna.
Ethernet służy do pracy z kodami FSC, aktualizacją map w serwisie oraz innych prac które potrzebują z połączenia z HDD CIC. Firmware leży nie na HDD więc do zwykłego podnoszenia softu nie używa się. Sprawdzałem to ne raz))
Niestety mając F10 nie znasz się ....
ZGW to moduł Getaway to znaczy  że podłączane są do niego wszystkie magistrale (nie tylko most z CIC gdzie w obd jest ethernet tylko do CIC)
to co napisałeś to dotyczy wersji Exx a nie Fxx  ZGW ten moduł do master (zobacz na drzewie  w ista D czy P) to znaczy że pośredniczy w wymianie informacji między magistralami jest ich kilka w każdym bmw fxx tak samo jak też w exx)  i to nie tylko o różnej prędkości aby między nimi była komunikacja musi być moduł który tłumaczy dane aby były zrozumiane we wszystkich magistralach po to jest moduł bramy (Getway)
ten cytat to znaczy że w różnym okresie inne moduły występowały w roli bramy (getway) tłumacza, a nie tylko ZGW
Opowiadasz bajki że w Fxx  ethernet służy do tylko do FSC i CIC (nawet bez cic) ZGW  służy przecież do programowania w Esys każdego modułu z ENET (tak samo w rheingold ISTA D bez względu na wyposażenie )
(nie po D-can 100% piny 6- Low Speed CAN i pin 14 High Speed CAN) można programować każdy moduł  więc jakim sposobem po D-can (jak po Enet piny 3 ,11,12,13 plus 4,5 masa i 8 z 16 z rezystorem 511Ohm dla uruchomienia portu ethernet)
enet to najnowszy protokół komunikacyjny wystarczy zwykły kabel (ma w sobie interfejs can i most) bardzo szybki o wiele szybszy niż Dcan (D-can zostawiony tylko  w fxx  do diagnostyki dla innych interfejsów diagnostycznych nie tylko bmw)
(a to że po przejściu przez moduł bramy (ZGW ) informacje są kierowanie przez linie CAN (podwójna skrętka CAN-L i CAN-H) do innych modułów to nie znaczy że programujesz po d-can )
D-can to znaczy dokładnie diagnostyka (D) CAN  myślisz że w E60 (e87 e90 też) w 2003 roku do diagnostyki był interfejs K-line  to nie było CAN, było tylko ZGM tłumaczyło CAN na K-line  (tylko pin 7 -k-line i most interfejs)  dlatego wystarczy do 2007 roku zwykły interfejs za 50 zł (na k-line)
magistrale CAN są podobne tylko po 2007 roku moduł ZGM zmienił sie  (zmienił sie protokół diagnostyczny na d-can pin 6 i 14 plus most, a magistrale pozostały can o różnej prędkości,  po to są bramy (geteway))
a ethernet w exx jest  tylko do modułu CIC bezpośrednio,  nie tak jak w Fxx do modułu ZGM (ZGW)
To jest wielka różnica (nie ma znaczenia czy jest CIC)  programujemy moduły tylko po ENET a ZGW rozsyła informacje z danymi po różnych magistralach (nie musi byc most a może być flexRail  (>1mb/s) jak jest w fxx)
to że moduł ethernet jest wyłączany po odłączeniu enet lub ICOM nie ma znaczenia  ) ważny jest moduł master ZGW (inny niż  w Exx)

  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięNiestety mając F10 nie znasz się ....
Po pierwsze żeby tak mówić musisz być pewny że znasz więcej, po drugie przerobiłem nie jedną F-ke więc mam doświadczenie.
Z twojego opisu widać że posługujęsz się książkową informacją tylko interpretujesz ję w swój sposób.

Wszystko co napisałeś - prawda oprócz tego co napisałem ja wyżej. Nic nie pisałem o ZGW jako Gateway. Napisałem że z niego nie idzie Ethernet do CIC jeśli nie było wcześniej nawigacji. Mówie nie o Flexray, D-kanach i innych magistralach.

Podpinasz ENET do OBD. Masz połączenie sieciowe z ZGW (ehternet). To połączenie ethernet masz TYLKO z ZGW i cała twoja wiedza jest bazowana na tym, że obsługa wszystkich sterowników idzie przez Ethernet. Z jakiej stony popatrzeć)). Po podłączeniu do ZGW przez ETHERNET masz dostęp do wszystkich sterowników w aucie, ale przez inne magistrale niż Ethernet, bo Ethernet masz tylko komp-ZGW. ZGW interpretuję sygnał po magistrali ENET od kompa i wysyła dalej do sterowników po innych magistralach w zrozumiałej dla nich formie.
N.p. Jesli łączysz się z klimą (IHKA) to też przez Ethernet?? No niby tak bo masz połączenie Ethernet z ZGW, ale od ZGW do IHKA już nie.

Jak jeszcze raz przeczytasz to co ja napisałem, to zobaczysz że czarnym po białemu napisane że połączenia ETHERNET od ZGW do CIC NIEMA!!!
Jeśli tego nie rozumiesz, to ja jeszcze raz wytłumacze: BRAK INSTALACJI ETHERNET OD ZGW DO CIC.  NIEMA KABLI. Jak nie masz kabli FIZYCZNIE to twoja teoria nie zadziała. Możesz łączyć sie z autem wg swojej wiedzy ENETu, ale połączenia FTP z CIC nie nawiążesz.
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

bsbs

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięNiestety mając F10 nie znasz się ....
Po pierwsze żeby tak mówić musisz być pewny że znasz więcej, po drugie przerobiłem nie jedną F-ke więc mam doświadczenie.
Z twojego opisu widać że posługujesz się książkową informacją tylko interpretujesz ję w swój sposób.
Nie twierdze że wiem więcej, ale w tym temacie  to mam zgłębioną wędzę (nie będę przytaczał dlaczego ) 
oczywiście że czytam książki, a niby skąd czerpać wiedzę (wiadomo że na forum to 80% to informacje zasłyszane  gdzieś tam na innym forum lub domniemania ...
Jakie masz doświadczenie z serią F oprócz tego że masz F10, programowałeś lub kodowałeś ISTA P i diagnozowałeś ISTA D ??? to co innego niż zrozumienie zasad funkcjonowania magistral i elektroniki chociażby po to aby symulować magistrale na stole ze sterownikami (wiadomo z jakiego powodu)
A Ty też nie wiesz z kim dyskutujesz ..... (ale to nie jest istotne liczy się co się wypowiada i jakie to ma znaczenie )
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się

Jak jeszcze raz przeczytasz to co ja napisałem, to zobaczysz że czarnym po białemu napisane że połączenia ETHERNET od ZGW do CIC NIEMA!!!
Jeśli tego nie rozumiesz, to ja jeszcze raz wytłumacze: BRAK INSTALACJI ETHERNET OD ZGW DO CIC.  NIEMA KABLI. Jak nie masz kabli FIZYCZNIE to twoja teoria nie zadziała. Możesz łączyć sie z autem wg swojej wiedzy ENETu, ale połączenia FTP z CIC nie nawiążesz.
Połączenia Ethernet ZGW do CIC w Fserii nie ma  to prawda (nigdzie nie napisałem że jest tak jak w Exx ODB-ETH -CIC GW)
jest połączenie przez światłowód ZGW jest włączony do pierścienia MOST (dlatego nie potrzebne jest złącze most do programowania w Fserii)  to tak jak podłączenie przez ICOM  A i B
Pisałem że ethernet to tylko Interfejs, inny jest w Fserii i inny jest w Eserii  nie jest zawarty w OBD to tylko piny
zawarty jest w module dla F  serii w ZGW module centralnym (inny jest  F20 i F30 FEM) i powtórzę w Fserii jest dla wszystkich modułów
to prawda co napisałeś programujesz przez ENET przez OBD > ZGW (tu koniec ethernet) > teraz ramki danych płyną do odpowiedniej magistrali przez jej zasilanie głównie to CAN o różnej prędkości,
a do pierścienia MOST po światłowodzie OBD>ETHERNET> ZGW >MOST
D-can zostawiono dla diagnostyki modułów (mechanicy nie wszyscy maja ICOM czy Ethernet w głowicach)
A i tak łączą  się z OBD > CAN H i CAN L , łączysz się z ZGW a on pośredniczy w wymianie informacji z sterownikami innych magistral CAN i to nie ma znaczenia że te magistrale są po CAN
Po to jest kilka magistral ponieważ sa informacje i sterowniki uprzywilejowane ich dane sa najważniejsze i  inne sterowniki muszą czekać na wysłanie ramki danych .
Powtarzam jeszcze raz Twoja wiedza  nie jest mała widzę przecież co piszesz   i ile,
wiadomo że nie wszystko wiemy i cały czas sie uczymy....
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięA Ty też nie wiesz z kim dyskutujesz ..... (ale to nie jest istotne liczy się co się wypowiada i jakie to ma znaczenie )

Ta dyskusja jest bez sensu.. Robiłem doposażenia w CIC i wiem o czym mówie. Dostaję kostkę z CHAMP2 i widze brak przewodów z ZGW. Dla mnie to oznacza, że linii Ethernet od ZGW - BRAK. Również to oznacza, że przez OBD ja nie mogę połączyć się z HDD CIC przez FTP.
Masz Professional - masz kabli ZGW-CIC - masz połączenie sieciowe z HDD CIC przez telnet oraz FTP. To tyle co chciałem powiedzieć.

Podsumowując seria F POSIADA instalację ETHERNET od ZGW do CIC jeśli ma nawigację, a jeśli nawigacji brak, to i brak instalacji.

SWID reader ciągnie FSC w serii F bez problemu nawet jak niema kabli z ZGW do CIC. (może komuś się przyda))
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

kubasta16

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Gratulacje. Nie szukasz łatwych rozwiązań).
Z tego co zrozumiałem to wyciągnąłes plik, zmieniłeś w nim kod na poprawny i podmieniłeś w CIC. Po tym zabiegu kod CIC przy włożeniu USB z mapami już nie potrzebuje?

Alex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)
  •  

bsbs

#52
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Gratulacje. Nie szukasz łatwych rozwiązań).
Z tego co zrozumiałem to wyciągnąłes plik, zmieniłeś w nim kod na poprawny i podmieniłeś w CIC. Po tym zabiegu kod CIC przy włożeniu USB z mapami już nie potrzebuje?

Alex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)
Kod FSC zawiera certyfikat w którym są zawarte informacje między innymi VIN i datę ważności certyfikatu
od kiedy do kiedy  miesiąc i dzień dokładnie  generowany i decodowany jest przez openSSL,
który CIC zawiera,
wyciągając go z CIC zmieniasz tylko datę tym jest FSC generator najczęściej ważny jest kod FSC tylko rok  ale bywają dłuższe też daty, jak i kilku dniowe (oczywiście tylko i wyłącznie w celach czysto finansowych )  ...
Base64encoder jest tylko do zapisu wygenerowanego (jak też dekodowanie) certyfikatu do postaci kodu cyfrowego
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięAlex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)

Plik lookup.xml był źle skonfigurowany dla tego masz jeszcze myśle że z 10 aktualizacji map zanim poprosi o kod. Jeśli w skrócie to wygenerowałes kod do map np 2025-1. Wszystkie mapy poniżej można instalować bez wprowadzania kodu. Kody Lifetime tworzy każdy generator - potrzebna tylko mała korekta pliku lookup.))
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięKod FSC zawiera certyfikat w którym są zawarte informacje między innymi VIN i datę ważności certyfikatu
od kiedy do kiedy  miesiąc i dzień dokładnie  generowany i decodowany jest przez openSSL,
 który CIC zawiera,
wyciągając go z CIC zmieniasz tylko datę tym jest FSC generator najczęściej ważny jest kod FSC tylko rok  ale bywają dłuższe też daty, jak i kilku dniowe (oczywiście tylko i wyłącznie w celach czysto finansowych )  ...
Base64encoder jest tylko do zapisu wygenerowanego (jak też dekodowanie) certyfikatu do postaci kodu cyfrowego

Co masz na myśli pisząc "Kod FSC"? Kod który na przykład aktywuję nawigację (1B, DE), czy kod który generuję genererator kodów do aktualizacji map?
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

bsbs

Ogólnie kody FSC, generator kodów FSC nie generuje je od nowa, są wyciągane z modułu przez (można też użyć Tool32) Swid reader czy FSCTool ,ESYS
jak na razie to nikt nie potrafi poza BMW ASAP ich generować, a już coraz więcej sterowników je zawiera w nowych modelach, to zabezpieczenie kiedyś było tylko do CCC i navi (wszystkie kody do każdego vin są dostępne do 2007 roku) później CIC i servotronic a teraz nawet DDE/DME je zawiera .
Jak ktoś przed ogólne dostępnym tokenem do Esys umiał go sam generować Esys 3.21 do 3.24 (nieliczna grupa w Polsce) to mnie więcej wie jak wygląda generowanie Certyfikatu przez openSSL
(dlatego od dawna wiadomo że w programach bmw do szyfrowania kodów używane jest OpenSSL co widać w każdym programie bmw a szczególnie w ISTA P)
Ogólnie jak się generuje certyfikat (podobnie jak FSC aby go wygenerować) przez OpenSSL
Potrzebna jest procedura odwrócenia wygenerowanego kodu
Ilość bitów jaką ma mieć kod (private key)
- dane do zakodowania w pliku konfiguracyjnym  zawiera na pewno vin samochodu numery pewnie sterownika  i dane ???
I z tego generowany jest certyfikat który za pomocą różnych (typu base64) dodatkowych programów jest przetwarzany i widać go p postaci różnych plików
Klucz musi być stały do sterownika ponieważ po wyciągnięciu go można za pomocą generatora zakodować nową datę ważności
Co robą przytoczone wcześniej programy do generowania kodów FSC (ale też można zamówić go w BMW do używanego modułu np. CIC i działa z nowym vin
Co do kodowania NCS modułu CIC z innym vin to raczej na 99% nic z tego nie będzie wyrzuci błąd

Znajomy w e92 chciał sobie zakodować BMW APPS a niestety  na kraj w którym mieszka nie jest przewidziana taka opcja, więc zmienił vin w CIC i COMBOX na wersje USA (gdzie była dostępna taka opcja)
niestety po takich modach cic  (dało się zmienić vin i w combox też) się zawiesiło i w ogóle przestało działać?
Ale da się wszystko naprawić zrobić(oczywiście nie sam z pomocą innych //),  ,za pomocą FSCtool i ENET zalogował się w CIC (wymagana znajomość loginu i hasła) i wyciągnął stary kod FSC i powtórnie zaprogramował moduł (zrobił też później  downgare do wersji isty v41) aby uruchomić BMW APPS , oczywiście można używać starszej wersji ISTY niż jest stopień integracji, ale trzeba trzeba go za pomoca tool32 zmienić na niższy i wtedy można używać nawet ISTY P
Dlatego chciałem tutaj niektóre osoby przestrzec że najnowsze nie zawsze jest najlepsze osoby z BMW po 2009 roku powinny ostrożnie podchodzić do aktualizacji
Np. servotronic wymagany kod FSC do aktualizacji który jest dostepny ale nie jest tani?
  •  

kubasta16

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj się
Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięAlex okazało się, że wygenerowany przeze mnie kod był potrzebny tylko raz do aktualizacji 2015-2, wczoraj jak włożyłem pendrive z 2016-1 już navi nie chciała kodu :-) także generator jaki posiadam tworzy kody lifetime co mnie bardzo ucieszyło :-)

Plik lookup.xml był źle skonfigurowany dla tego masz jeszcze myśle że z 10 aktualizacji map zanim poprosi o kod. Jeśli w skrócie to wygenerowałes kod do map np 2025-1. Wszystkie mapy poniżej można instalować bez wprowadzania kodu. Kody Lifetime tworzy każdy generator - potrzebna tylko mała korekta pliku lookup.))

No właśnie pamiętam, że edytowałem komende jaką ma wykonać generator wpisując na końcu  0xFF bo gdzieś wyczytałem, że to działa na wszystkie updaty map.  Inna komenda była dla 2014-1,  2015-2  a 0xFF  miała działać "uniwersalnie"  i zadziałała tak jak chciałem :)
  •  

Radek530

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięjak ktoś ma dołożony cic i nie ma sieci w obd to można przez usb w schowku ściągnąć ten plik
Czy możesz kolego z grubsza napisać jak to zrobić ? Ja CIC dokładałem.
  •  

Alex

Nie masz uprawnień do linku. Zarejestruj się lub Zaloguj sięCzy możesz kolego z grubsza napisać jak to zrobić ? Ja CIC dokładałem.

Masz emulator czy skrypt??
FSC do aktywacji CIC, NBT, NBT EVO ID4/5/6, MGU ID7/8, NightVision, KAFAS2/3/4
Kody do aktualizacji map. Kodowanie 2.0.
Online pomoc
  •  

Radek530

  •