BMWHELP - Forum dla Profi BMW

E90 M47 163km montaż klapy gaszącej

Zaczęty przez hepnet, Kwiecień 08, 2018, 10:59

Poprzedni wątek - Następny wątek

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

hepnet

Cześć

Planuje założyć klapę gaszącą w BMW E90 M47 163km bez DPFa. Wiązka fabryczna.

Pytanie co trzeba dodatkowo zrobić, aby sterownik klapy otrzymał sygnał do zamknięcie/otwarcia?.

Z góry dziękuje za pomoc.
  •  

hepnet

To może chociaż ktoś podpowie czy da się to faktycznie podłączyć tak, aby funkcjonowało?. Interesuje mnie rozwiązanie fabryczne. Instalacja pokazywana przez Rogera w E46 odpada.
  •  

sobi

Rozwiązania fabrycznego nie znajdziesz. Przepustnica elektroniczna nie jest sterowana sygnałem typu on/off tylko otrzymuje ze sterownika silnika w formie cyfrowej dane o żądanym kącie otwarcia. Fizycznie aby ją podłączyć musisz dorobić wiązkę łączącą ją z sterownikiem silnika DDE. Jednak aby zaczęła działać, w sterowniku musi być soft od wersji EU4 czyli z DPF. Jeżeli wprowadzisz ten soft do swojego sterownika to otrzymasz szereg błędów ze względu na brak w twoim silniku czujników temperatury przed i za DPF oraz czujnika ciśnienia różnicowego. Problem wynika z tego, że przepustnica jest zamontowana w aucie właśnie w związku z obecnością DPF, a efekt "klapy gaszącej" to tylko wartość dodana.

Aby to dobrze zrobić, należałoby rozkodować sygnały sterujące przepustnicą, analizując jej pracę w silniku fabrycznie weń wyposażonym. Potem zrobić sterownik na mikrokontrolerze, który po otrzymaniu sygnału o zgaszeniu silnika, wysyłałby do przepustnicy informacje o żądanym zamknięciu. Nie jest też oczywiste skąd pobrać sygnał świadczący o tym, że zaczynamy gasić silnik. Jednym słowem skomplikowana inicjatywa.

  •  

Krystian

 A nie prościej wgrać soft od EU4 z DPF który i "wykastrować" go z  wypalania DPF'a i z DTC związanymi z czujnikami?
  •  

bsbs

Witam ja w swojej x3 m47 montowalem klape z e90 w orginale nie było klapy moduł do sterowania robił mi Trandolf z bmw sport
  •